Bambus i akvare.
Fra : Hanne

Dato : 20-02-06 20:01

Hej gruppe.
Er der nogen der ved om man kan bruge bambuspinde i et akvarie, eller om
rådner, misfarver eller skader fiskene ?

Hvordan kan man ellers lave en 5 cm bred 'væg' i et akvarie ?

Mvh. Hanne

Fra : Bainz

Dato : 20-02-06 20:04

Hvorfor lige 5 cm........?

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 21-02-06 14:58

Hvilken slags væg er det lige der snakkes om, er det baggrund eller til at
dele akvariet i 2 ?

Fra : Hanne

Dato : 22-02-06 21:46

Det er fordi jeg har en baggrund i som ikke er hel lang nok, der mangler
lige en 5 cm for den passer,

Mvh Hanne

Fra : Bainz

Dato : 22-02-06 21:58

Hvis det var mig ville jeg købe noget flamingo og lave det sidste stykke
selv ud af det og så lime det fast der i med silikone.

Fra : Hanne

Dato : 23-02-06 22:03

Jo jeg kunne godt bruge flamingo men det ser ikke så smart ud

Mvh Hanne

Fra : Bainz

Dato : 23-02-06 22:11

det kan du slibe i med en stål skive så du kan forme det som den anden del
af baggrunden og så male det med noget mur maling uden giftstoffer jeg har
selv gjordt det i mit det gamle akvarium.

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 22-02-06 22:00

bare en ide.

Kunne du så ikke sætte en plante i den ende, så man ikke sådan lige kan se
der mangler lidt baggrund.

Der findes vel nok nogle planter som kan dække den plads.

Men ok, det kan være et iratationsmoment bare at vide der mangler de 5 cm
baggrund.

Fra : Hanne

Dato : 23-02-06 22:01

jo det er også en go ide, men fiskene kan så svømme om bag ved baggrunden og
det er det jeg vil undgå.

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 22-02-06 22:04

Hej Hanne

Det kan antagelig godt lade sig gøre, prøv at læs denne artikel på akvanet.
http://akva-net.hjem.myinternet.dk/bambus.htm

Fra : ChristianH

Dato : 23-02-06 09:21

Hejsa
Jeg mener bestemt at have læst at man kan bruge bambuspinde i sit
akvarium... Hvis man kan skaffe nogle store kan ens sugemaller endda
benytte dem til at gemme sig i - så udover en pyntefunktion kan der jo
også være en lille sjov praktisk funktion

Mvh
Christian Henriksen