Lære at male
Fra : Anders Kærholm

Dato : 20-02-06 17:47

Hejsa!

Findes der en hjemmeside hvor man kan få tips til at lære at male? Jeg har
primært planer om at male med akryl.

Mvh
Anders Christensen

Fra : s.sørensen

Dato : 20-02-06 19:09

>Findes der en hjemmeside hvor man kan få tips til at lære at male? Jeg har
>primært planer om at male med akryl.

Hvis jeg var dig ville jeg tage nogle kurser f.eks. hos FOF
http://www.fof.dk/.
Forskellige steder findes der også andre former for kunstskoler -og
højskoler du kunne undersøge.

Hilsen
Steffen

Fra : Anders Kærholm

Dato : 20-02-06 19:21

Tak for det!

Det var dog ikke helt det jeg søgte, men noget online, hvor man kunne læse
om det. Evt en tutorial.

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 21-02-06 08:54

"Anders Kærholm" <anderskaerholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tak for det!
>
> Det var dog ikke helt det jeg søgte, men noget online, hvor man kunne læse
> om det. Evt en tutorial.

Og det var så netop det jeg ikke fortalte dig, fordi man lærer ikke at male
over nettet....

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Willie Garvin

Dato : 27-03-06 21:59

Anders Kærholm wrote:

> Hejsa!
>
> Findes der en hjemmeside hvor man kan få tips til at lære at male? Jeg har
> [...]

Det er en god ide at komme igang med at udforske dine kunstneriske evner, men jeg kender desværre ingen hjemmesider som kan lære dig at male, som vel i bund og grund er det du efterlyser?

Henvend dig hellere på en kunstskole eller et kursus eller lignende. Der vil du få uvurderlig feedback på dit arbejde fra personer med forstand og indsigt, og det er guld værd.

Det er iøvrigt en god ide at vælge akryl frem for oliefarver. Du undgår de kedelige terpentindunste, når penslerne skal renses.

--
Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.
Friedrich Nietzsche

Fra : peter hansen

Dato : 27-03-06 22:48

Hej. Det sidste med at vælge acrylfarver istedet for oliefarver, er dog
et meget dårligt råd. For det første er det idag mulighed for at få
ganske lugtfri penselrens, og for det andet er der en masse fordele og
ulemper set i valget at farvetyper, ikke bare et spørgsmål om lugt. Peter

Fra : Anders

Dato : 28-03-06 19:57

Enig!
- Fatter ikke hvad fordelen skulle være ved acryl-farver...

Anders.

Fra : ja

Dato : 04-04-06 20:21

Al den snak om Akryl - Olie m.v., er vel også et spørgsmål om temperament og
behov.
Hver sin type - hver sine fordele og ulemper.

John