Aktier
Fra : Peter Pan

Dato : 20-02-06 13:06

Hej,

Aktierne har været i en konstant vækst siden 2003, og jeg er lige kommet ind
i marked.

Hvis man har 300.000 Kr, er det så fornuftigt at investerer dem i Aktier på
nuværende tidspunkt, eller kun et mindre beløb.
Man siger jo at Aktier skal købes drypvis og helst når de er nede i kursen,
så er det en god ide at
købe aktier for alle pengende nu??

Hilsen

Peter.

Fra : Thomas Seehausen

Dato : 20-02-06 16:43

Tror det er svært for nogle at sige, men mon ikke stigningen fortsætter lidt
endnu. Så lang tid aviserne skriver om stigende aktiekurser har det en
selvforstærkende effekt. Det er først når aviserne ikke skriver om dem mere,
at du skal være urolig. Blot min personlige mening.

Fra : Ulrich

Dato : 24-02-06 17:45

> kursen,

Som udgangspkt tror vi på markederne er efficiente, og at dagsprisen
reflekterer de diskonterede fremtidige indtjeningmuligheder - med den viden
om markedsforhold m.m.m vi har d.d.
Om markederne stiger er umuligt at spå om - så din investering skal afspejle
din risikovillighed.
Tror du virksomhederne for mere gunstige forhold i fremtiden, så køb aktier.
For 300k kan du sammensætte en fin portefølje af omxc20 aktier - men du
bærer osse en større risiko end ved f.eks. obligationer.
/Devantier