Hvordan laves fotorealistisk popart?
Fra : SB

Dato : 19-02-06 18:39

Hejsa

Jeg så i dag nogle billeder af bl.a. Christian Tangø. Men det nager mig,
at jeg ikke kan gennemskue hvordan billederne laves. Printer man på
lærredet og maler ovenpå eller hvordan?

Er der en der kan forklare nærmere?

//Søren

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 20-02-06 17:01

"SB" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg så i dag nogle billeder af bl.a. Christian Tangø. Men det nager mig,
> at jeg ikke kan gennemskue hvordan billederne laves. Printer man på

Jeg har hørt at det er noget med en hemmelig bryg blandet af tudsehaler og
katteøjne og varmet op i 156 grader :)
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Willie Garvin

Dato : 27-03-06 21:59

Steffen Sørensen wrote:

> Jeg har hørt at det er noget med en hemmelig bryg blandet af tudsehaler og katteøjne og varmet op i 156 grader :)

Det er formodentlig en blanding af evne og erfaring. Og hvad teknik angår, så er der både kunstnere som deler ud af deres vide, samt nogen som holder kortene tæt til kroppen meget lig tryllekunstnere.

--
Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.
Friedrich Nietzsche

Fra : Ole Pedersen

Dato : 29-03-06 22:03

Så vidt jeg kan se, så laver han billederne vha en blanding af lærredstryk,
stencils og alm maling... men er ikke 100% sikker...

--
Ole Pedersen
www.ditgalleri.dk - en verden af plakater og malerier.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 20-02-06 19:25

> Jeg så i dag nogle billeder af bl.a. Christian Tangø. Men det nager mig,
> at jeg ikke kan gennemskue hvordan billederne laves. Printer man på
> lærredet og maler ovenpå eller hvordan?

Så vidt jeg kan se på billederne, så ligner det en blanding af en række
teknikker. Nogle af billederne ligner lærredstryk (lærredsprint) med en form
for lasur/lakering ovenpå. Visse af dem er muligvis tilføjet noget silketryk