prissætning af maleri.
Fra : Søren M

Dato : 18-02-06 00:59

Kære Gruppe,

Jeg har malet dette maleri på 60 cm. x 40 cm.

Der er nogen som vil købe det men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte
prisen.

Jeg ville blive glad hvis jeg kunne få lidt hjælp til dette.

På forhånd tak for hjælpen.

Link til maleriet:
http://korturl.dk/gFhDk

Link til historien bag billedet på Engelsk (teksten står også herunder):
http://korturl.dk/P9PDG

Venlig hilsen
Søren M

København 08.01.2005

”The last Tsunami 2004”

Jeg malede dette maleri da jeg havde min veninde Yodkamon som bor i
Phuket (Thailand) i tankerne. Yodkamon, lejede et værelse hos mig under
sit praktikophold i Danmark.

Lige efter katastrofen forsøgte jeg på forskellig vis at komme i kontakt
med hende, men intet svar.

Dagene er nu gået og jeg er overbevist om at hun ligesom så mange andre
er ofre for bølgernes kræfter.

I den forbindelse havde jeg et behov for at udtrykke mine tanker.

Her er nogle af de tanker der har været oppe under tilblivelsen af
maleriet:

- Maleriet leder tankerne hen mod en stor bølge, hvor bruset er formet
som et hjerte, til minde om min veninde og inde i hjertet er husene, der
i takt med flodbølgens brus nedbrydes og langsomt forsvinder hjertet som
drages med af naturens kræfter

- Bølgens blå, grønne og hvide nuancer er i komplementære (kontrast)
farver til husene som er i røde, orange og gule nuancer. Dette har jeg
gjort bevist for at skabe en form for modsætning.

- Maleriet skal være til at holde ud at have hængende og se på, og jeg
har derfor undgået uhyggelige billeder men har i stedet forsøgt at skabe
et maleri, hvor naturens kræfter kommer til udtryk.

- Maleriet indeholder også andre billeder, men disse er overladt til
fantasien.

Så til minde om min veninde vil jeg skænke dette maleri og med pengene
derfra hjælpe de uskyldige ofre for jordskælvet og den efterfølgende
tsunami i Asien.

Venlig hilsen

Søren Momsen

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 18-02-06 15:49

"Søren M" <momsendesignDELETELARGELETTERS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Link til maleriet:
> http://korturl.dk/gFhDk
>
> Link til historien bag billedet på Engelsk (teksten står også herunder):

Der findes ikke nogle standarter for det.
Det handler om 1000 ting, hvem der køber, hvem der sælger, uddannelse, str,
materiale, indramning, udstillinger, og listen fortsætter....

Men hvis du er _helt_ny, så tror jeg at 40x60cm vil stå til 600kr u.ramme og
900kr m.ramme.

Hilsen
S.Sørensen

--