Citronsaftkuren og høfeber
Fra : -USH-

Dato : 14-02-06 23:14

Hej gruppe

Er der nogen her der har nogen erfaringer med citronsaftkuren, og om den
hjælper mod græspollenallergi?

Vil lige fortælle, at kuren er en udrensningskur, hvor man i ti dage kun
drikker en saft blandet af citronsaft, natursirup (ahorn- og palmesirup) og
cayennepeber. Ingen anden føde er tilladt, udover urtete.

Håber på at høre om nogens erfaringer.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Steen

Dato : 20-02-06 22:38

-USH- wrote:

> Er der nogen her der har nogen erfaringer med citronsaftkuren

Jeg har ingen erfaringer med citronsaftkuren...

> og om den hjælper mod græspollenallergi?

....men jeg kan *garantere* dig for, at den ikke hjælper mod
græspollenallergi. Græspollenallergi er en overfølsomhedslidelse, hvor
kroppens immunforsvar overreagerer på allergener (græspollen) ved at
udskille histamin, som får øjnene til at klø og næsen til at løbe (har det
selv i udpræget grad).

Der er to ting, der hjælper: 1) antihistamin, taget efter behov, 2)
hyposensibilisering, populært kaldet "vaccination", hvor der indgives
koncentrat af græspollen subkutant i stadigt stigende doser, hvilket vænner
kroppen til at kunne acceptere højere og højere doser.

> [...]
> kun drikker en saft blandet af citronsaft, natursirup (ahorn- og
> palmesirup) og cayennepeber. Ingen anden føde er tilladt, udover

Det var dog en besynderlig måde at pine sig selv på. Men der er selvfølgelig
også nogen, der synes det er sjovt at sidde på en pæl ude i vandet i
dagevis...

/steen

Fra : Lene

Dato : 23-02-06 18:06

> Er der nogen her der har nogen erfaringer med citronsaftkuren, og om den
> hjælper mod græspollenallergi?
Dav med dig
Prøv at ringe til homeoteket på Frederiksberg. Det har jeg gjort hver gang
jeg havde folk med græspollenallergi, og det har aldrig svigtet med at
afhjælpe problemet totalt.
MVH Lene, kostvejleder

Fra : Brian Bach

Dato : 24-03-06 21:24

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
Jeg vil sige at jeg bruger Aloe Vera og pollentabletter, det fjerner
naturligvis ikke allergien, men det har reduceret mit forbrug af medicin fra
2000-3000 kr årligt til 50 kr for en uges antihistamin, hvis der skulle
komme en reaktion på græsset. I2005 havde jeg 5 dage, hvor jeg tog
antihistamin. Det er jo ikke sikkert det virker på alle, men det skader da
ikke at prøve.

MVH

Brian Bach
post@levesund.dk