AM TOP Professionel - splat?
Fra : ChristianH

Dato : 13-02-06 20:26

Hejsa gruppe.

Har netop købt et indvendigt filter til mit lille nystartede akvarium,
et AM-TOP professional AT-800F. Jeg havde læst på en eller anden side
at 3-5 gange akvariets volumen i timen ville være fint og dette skal
have 800 liter i timen ydelse (akvarium = 100 liter)...

Nu er mit spørgsmål, der er et par små fittings mm med - og ikke en
ordentlig brugsforvirring...

Jeg har sat pumpen til i vandet og der er sku ikke rigtig go på... Den
"splatter" jo nærmest kun vandet ud af den ellers smarte vendbare
dyse... kan det være rigtigt? Eller har jeg gjort noget forkert - det
er jo ikke lige hvad jeg havde forventet - når jeg tænker på den
"lille" pumpe der er i mit Juwel 126 liters - den kører jo bare 1000
gange stærkere og bedre...

Er den i stykker eller hvad er der galt?

Mvh

Christian Henriksen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 14-02-06 19:02

"ChristianH" <demosthene@demosthene.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Christian
Du skal lige prøve at vende og dreje den samtidig med at den er igang - der
sidder noget luft et eller andet sted.

Hilsen
Jørgen

Fra : ChristianH

Dato : 15-02-06 14:10

Hej

Jeg var lige oppe og spørge hvor jeg har købt den... På selve
rotoren sad en dimmer som jeg (der ikke vidste bedre) afmonterede...
Det viste sig (hvad der intet stod om i den noget mangelfulde manual)
at den IKKE skulle afmonteres... Who could have known that...

Så nu kører den lystigt og larmer mindre...

Mvh
Christian Henriksen