Frame og datamodule
Fra : dh8000

Dato : 13-02-06 19:43

Hejsa.

Jeg har lige fundet ud af, at der er noget, der hedder Datamodule.Indtil
videre har jeg puttet mine tables og datasources ind i min forms.

Hvad med jer? Anvender i datamodules i jeres projekter?

Jeg har også lige udforsket Delphi og fundet noget, der hedder frames. Jeg
har bare ikke forstået, hvad det egentlig er, for uanset hvad jeg prøver på,
så kan jeg ikke få indsat et frame. Hvad er det for en størrelse.

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 14-02-06 08:04

Det er altid en god ide, at holde Data og skærmbilleder adskilt.Det
bevirker, at du kan anvende datadelen uden brug af skærmbilleder. F.eks.
hvis man nu en dag skal implementere en import funktion, så allokeres kun
datamodulet og ikke et skærmbillede.

En frame bruges til at designe en skærmdel du skal bruge ofte. Et eksempel:
Hvis man skal bruge en sti til en mappe i sit system, så kunen man godt
tænke sig, at der var en indtastningslinie, samt en knap til at åbne Mappe
browseren med. Denne funktionalitet kan man så ligge i en frame og du kan
genanvende den uden at skulle skrive en linie kode.

For at benytte en frame efter den er oprettet, så skal du vælge Standard
fanebladet i komponent paletten. Du klikker på det første ikon som findes og
du vi se de frame som er i dit projekt. Jeg tror, at når du opdager denne
funktionalitet, så får du dig en ahhh, haaa oplevelse.

/Brian