Pragt Barber
Fra : Bainz

Dato : 12-02-06 22:05

Hej alle sammen.
Jeg har en pragt barber som er blevet meget tyk her på det sidste om mistet
en del af farven så den er svag gul nu men er den gravid eller syg.......?
Håber virkelig i kan hjæpe mig og fortælle mig om hvordan deres parings
mønster er.
Mvh Bainz

Fra : Bainz

Dato : 13-02-06 18:18

R.I.P. den er desvære død nu.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 14-02-06 18:32

> R.I.P. den er desvære død nu.
>
> "Bainz" <thunder2000@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bainz
Det er ikke helt ualmindeligt, at en barbe dør af "forstenede" æg. Det kan
skyldes en forkert temperatur, eller at den ikke synes forholdene iøvrigt er
egnet til at gå i leg, for derved at smide æggene.
Der kan mangle gemmesteder, eller der kan være utrygge forhold omkring den -
man ser f.eks ofte, at de går sammen med store Scalarer eller lignende -
dette opfordrer ikke just fisken til at gå i leg.
Jeg har en enkelt gang med succes direkte trykket æggene ud - men op det var
et held er svært at sige.
Lad os høre, om der er andre erfaringer med at redde en sådan "forstenet
barbe".
Hilsen
Jørgen

Fra : Bainz

Dato : 14-02-06 20:05

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var et held er svært at sige.
> Lad os høre, om der er andre erfaringer med at redde en sådan "forstenet

Gemme steder det manglede den ikke det ved jeg for dem er der mange af og
scalare det er der heller ikke.
Der er:
Platty
Sværdrager