Edgecam (Kontur med helical i radius komp~
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-02-06 01:51

Hejsa...

Jeg har et lille mystisk problem.

Jeg skal kører en kontur med helical i radius komp. og det vil den bare ikke
være med til.
Når jeg laver en Profiling og vælger Helical, så forsvinder CRC
mulighederne.
Det gør ikke den store forskel, at jeg vælger en anden Strategi. Den poster
radius'er som centerlinie, uanset hvormeget jeg hopper på tungen
Jeg har prøvet 4 forskellige postprocessor fra 3-5 akset.

Det går fint uden r-komp, hvor jeg bare laver et offset og sætter "Line arc
smooth." og "min.radius"
Sætter jeg ikke "Line arc smooth", får jeg liniestykker i steder for
g2/g3'er.

Jeg har pt. håndkodet. ramp angle til 7gr og max 3.3mm, dvs fordelt z-
ligeligt på konturens omkreds og det virker perfekt. Det har forlænget
standtiden væsentligt.

Er den noget der kan hjælpe mig lidt på vej ??

-Leon

Fra : Susanne Sander

Dato : 17-02-06 09:51

du kan ikke køre med radiuscomp når du køre i z på den måde

mvh gert

Christian Bech Frandsen
Sander Plast og Form
form@sanderplastogform.dk

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 17-02-06 19:47

Tja.. Edgecam kan måske ikke, men det kan maskinen uden problemer.

Mvh

Fra : Gert Sander

Dato : 24-02-06 11:22

måska mastercam kan ..det vil jeg lige se efter