Benzodiazepin adhængighed.
Fra : A.And

Dato : 10-02-06 07:49

Jeg bruger selv Diazepam(Stesolid) i stressede situationer.
Ved søvnbesvær benytter jeg Nitrazepam (5-10 mg)
Dem har jeg benyttet nu i næsten 30 år. Ikke hver dag, sommetider kun 3-4
gange om måneden.
Jeg har dog været oppe på 3 Stesolid om dagen igennem
nogle måneder, og når jeg holder op med at bruge dem,
bliver man en smule nervøs. Det er bestemt er til at leve med, det er
vigtigt at man erkender at den nervøsitet skyldes Stesolid. Nervøsiteten
varer ca. 24 timer.

Havde jeg ikke haft Stesolid havde jeg højest sandsynlig ikke været levende
idag!! (selvmord)

Det gør i hvert tilfælde mig i stand til at løse de problemer
jeg har, hvilet jeg ikke havde kunnet uden benzoerne.
Så havde jeg ligget i min seng og tudet.

Man kan blive afhængig af alt der får en til at føle sig godt tilpas :
Charterrejser, fjernsyn, alkohol, sex osv, og selvfølgelig også
Benzodiazepiner.

Tak roligt imod din læges tilbud om benzoer, og brug dem med omtanke. De
hjælper, når man har det a h..... til.
De Bedste Hilsner
Lars

P.S.
Hvis din læge - som mange unge læger med fikse ideer, prøver at give dig
neuroleptika, så sig blankt nej. Det er ikke andet end en kemisk
spændetrøje, og man får det af helvede til.