Faneblade på en form?
Fra : John Hansen

Dato : 08-02-06 12:10

Skal have lavet nogle faneblade på en form i VB 6.0, men hvordan gøres det?
Håber på et par fif fra de garvede VB programmører.
På forhånd tusind tak.

John

Fra : Jens Brandt

Dato : 08-02-06 12:51

vælg menuen Project -> Components
og sæt kryds i "Microsoft Tabbed Dialog Control 6.0 ..."

Nu burde du have et 'værktøj' til at lave faneblade med

Hvis du har en masse faner og en masse controller på hver fane, kan de
blive langsom til at skifte imellem fanerne. Det kan optimeres ved at
man f.eks. laver en frame/ramme på hver fane og anvender disse som
container for controllerne på fanen.

Når din applikation skal distribueres skal du lige huske at have
tabctl32.ocx med ud.

/Jens

reply my mail:
remove 'nomail.'

Fra : John Hansen

Dato : 08-02-06 14:17

Hej Jens

Jeg er dig dybt taknemmelig. Tusind tak skal du have.
Du har været til uvurderlig hjælp og oplysningen om tabctl32.ocx kunne jeg
sagtens være faldet i vandet på

Hvis du så også lige har en hurtig løsning til, hvordan jeg kan integrere en
FTP mulighed i projektet, så er jeg klar med en flaske god rødvin - SMIL.

Mvh
John

Fra : VIP

Dato : 08-02-06 14:53

"John Hansen" <charme@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> FTP mulighed i projektet, så er jeg klar med en flaske god rødvin - SMIL.

du kan bruge componenten: Microsoft Internet Transfer control 6.0, som
ligger i værktøjskassen

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Jens Brandt

Dato : 09-02-06 11:03

> Hvis du så også lige har en hurtig løsning til, hvordan jeg kan integrere en
> FTP mulighed i projektet, så er jeg klar med en flaske god rødvin - SMIL.

Hej John
Jeg har ikke rigtig gjort i at integrere FTP i mine løsninger...
Hvis man søger på VB6 og FTP på nettet, er der et hav at muligheder,
både gratis og nogle man skal betale for.

Held og lykke med projektet.

/Jens
reply my mail:
remove 'nomail.'

Fra : Jan V.

Dato : 10-02-06 09:12

"John Hansen" <charme@c.dk> wrote in message
> [...]
> en
> FTP mulighed i projektet, så er jeg klar med en flaske god rødvin - SMIL.

Smid INET kontrollen på din form.

Så sætter du Inet kontrollen med:

Inet.Protocol = icFTP
Inet.URL = www.testsite.com
Inet.UserName = Username
Inet.Password = Password

Erklær en modul variablel: m_OK as Boolean

Kopier dem her ind:

Private Sub Inet_StateChanged(ByVal State As Integer)

If State = 12 Then
m_OK = True
End If

If State = 11 Then
m_OK = True
End If

End Sub

Sub Send(fileName As String, FromFolder As String, ToFolder As String)

m_OK = False

If InStr(fileName, " ") = 0 And InStr(FromFolder, " ") = 0 And
InStr(ToFolder, " ") = 0 Then

Inet.Execute , "SEND " & FromFolder & fileName & " " & ToFolder &
fileName

While Not m_OK
DoEvents
Wend
End If

Når du så vil sende en fil, er det bare at bruge Send - så kører det.

/Jan

Fra : John Hansen

Dato : 13-02-06 16:39

Hej Jan

Rigtig mange tak for dine oplysninger, som jeg omgående gik i gang med.
Alt virkede tilsyneladende helt perfekt, lige indtil jeg valgte filer fra
mapper der indeholder mellemrum.

Mappen hvorfra filer skal hentes, altså "FromFolder", indeholder desværre et
mellemrum:
"D:\Programmer\NKT\Software programmer\Billeder\"

Det accepteres derfor ikke af InStr(FromFolder, " ") = 0 da den finder et
mellemrum (i dette tilfælde) på position 27.

If InStr(fileName, " ") = 0 And InStr(FromFolder, " ") = 0 And
InStr(ToFolder, " ") = 0 Then
Inet1.Execute , "SEND " & FromFolder & fileName & " " & ToFolder &
fileName

While Not m_OK
DoEvents
Wend
End If

Jeg har forsøgt at hente filer fra placeringer på harddisken der ikke
indeholder mellemrum i strenge, og så fungerer det naturligvis udemærket.
Imidlertid kan brugere sagtens finde på at vælge mapper der indeholder
mellemrum, så jeg er ude efter en løsning der kan bruges bredt.

Den gik desværre ikke med at fjerne "If InStr....", så uploades ingenting.

Hvordan takler jeg problemet.

På forhånd tusind tak.

Mange varme hilsener
John

Fra : Per

Dato : 13-02-06 21:45

John Hansen < charme@c.dk > skrev følgende:

> [...]
> mellemrum, så jeg er ude efter en løsning der kan bruges bredt.
>
> Den gik desværre ikke med at fjerne "If InStr....", så uploades ingenting.

[snip]

Hej John,

Jeg blander mig lige ....

Løsningen på dit problem er, at du skal lave lange stinavne om til korte
stinavne, før du bruger dem videre i dit program:

Sæt følgende ind i et modul (ret selv til for linebreak i din
newsreader):

Private Declare Function GetShortPathName Lib "kernel32" Alias
"GetShortPathNameA" (ByVal lpszLongPath As String, ByVal lpszShortPath
As String, ByVal lBuffer As Long) As Long

Public Function GetShortPath(strFileName As String) As String
'KPD-Team 1999
'E-Mail: KPDTeam@Allapi.net
Dim lngRes As Long, strPath As String
'Create a buffer
strPath = String$(165, 0)
'retrieve the short pathname
lngRes = GetShortPathName(strFileName, strPath, 164)
'remove all unnecessary chr$(0)'s
GetShortPath = Left$(strPath, lngRes)
End Function

Funktionen kaldes fra dit program med:

Dim kortsti as string

kortsti = GetShortPath("D:\Programmer\NKT\Software programmer\Billeder
\")

Per

Fra : John Hansen

Dato : 13-02-06 22:38

Hej Per

Så kører det bare og jeg er verdens gladeste lige nu.
Er dig dybt taknemmelig - du har reddet min dag (og natten med).
Hvis du kaster din adr. i en mail til mig lover jeg at sende til et par
rigtig gode flasker rødvin

Du har været til MEGA hjælp.

Tusind tak.

Mvh
John

Fra : Per

Dato : 13-02-06 23:28

> [...]

> Er dig dybt taknemmelig - du har reddet min dag (og natten med).
> Hvis du kaster din adr. i en mail til mig lover jeg at sende til et par

Hej John,

Det var godt, at det kom til at køre.
Spar du bare dit rødvin - herinde hjælper alle alle for deres
fornøjelses skyld.

Næste gang er det måske mig, som har brug for en løsning på et problem -
som du kender svaret på - og så hjælper du selvfølgelig mig.

Per