Afrunde tal i en tekstbox??
Fra : Ingelsen

Dato : 08-02-06 10:43

Jeg har en kode der ganger 2 tal sammen fra 2 textboxe til en tredje
textbox.alt dette virker fint.

Men jeg ville gerne have at resultatet(prisen) i den tredje textbox bliver
afrundet til 0 decimaler...

Hvordan gøres dette??

Jeg har prøvet at stille textboxens property DataFormat til Number 0
decimaler, men det gør ingen forskel.

Der må findes en måde at formatere tallet så det bliver afrundet..

Hilsen jan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 08-02-06 15:28

I news:43e9bd2a$0$38643$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
skrev Ingelsen <SLET@mig.dk>:
> [...]
> textbox.alt dette virker fint.
>
> Men jeg ville gerne have at resultatet(prisen) i den tredje textbox

Round(Val(Text1))
eller
CInt(Text1)
eller
Int(Text1)
..... alt efter hvad du vil opnå - prøv din Hjælp....

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Ingelsen

Dato : 08-02-06 17:26

takker... helt perfekt...

Fra : Harald Staff

Dato : 15-02-06 21:17

Hei Jan

Textbox3.Text = Format$(Val(Textbox1.Text) * Val(Textbox2.Text), "# ###
##0")

HTH. Beste hilsen Harald

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i melding