Listboxe
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 14:59

Hej.

Jeg vil lige høre, om det er muligt at sætte egenskaben enable og visable
til true/false for enkelte linier i en listbox.

Fx hvis man har en listbox, der som udgangspunkt har 10 linier / items, og
jeg i en situation kun ønsker at se de 4 af dem, kan jeg så det vha. enable
eller visible egenskaben?

Jeg havde tænkt på istedet at lade listboxen være tom som udgangspunkt og i
stedet tilføje linierne afhængigt af, hvilke jeg skal bruge. Er det
løsningen i stedet for?

Fra : Harald

Dato : 04-02-06 16:18

"Michael Sørensen" <ms1 (a) skindbeni . DANMARK> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fx hvis man har en listbox, der som udgangspunkt har 10 linier / items, og
> jeg i en situation kun ønsker at se de 4 af dem, kan jeg så det vha.

Nej, det har jeg ikke hørt om, du kan muligvis gøre det med en ListView i
stedet ved at bruge dennes CustomDraw metoder.

> Jeg havde tænkt på istedet at lade listboxen være tom som udgangspunkt og
> i stedet tilføje linierne afhængigt af, hvilke jeg skal bruge. Er det
> løsningen i stedet for?

Ja det tror jeg er en meget bedre løsning.

/HK

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 04-02-06 17:54

hey...

dek kan mna ikke....

men du sqlle maaske kikke paa 'TCheckListBox', den kan noget i den
retning....

den sider paa additional fannen....D7

/finn