Gyldighed af gammel sygesikring til skifer~
Fra : Anders

Dato : 03-02-06 11:22

Hej

Jeg var så uheldig at miste min pung i nat med alle kort. Jeg skal på
skiferie i nat og vil jo meget gerne have et sygesikringsbevis med hvis der
nu skulle ske noget.

Jeg har et gammelt sygesikringbevis fra en tidligere addresse. Er det lige
så gyldigt (i forsikringshenseende) som det nyeste eller bliver kortet
"spærret" når der udstedes et nyt?

Jeg vil jo helst ikke stå dernede og de så siger kortet ikke er gyldigt.

Nogen erfaring med ovenstående eller ved hvilken myndighed jeg skal kontakte
for at få det at vide?

NB: Crosspostet i dk.fritid.rejse, dk.sport, dk.videnskab, dk.videnskab.jura
da jeg er lidt presset med denne oplysning.

Mvh
Anders

Fra : Ole Stigaard

Dato : 03-02-06 11:34

Fri, 03 Feb 2006 11:22:18 +0100, Anders <anderskj1@yahoo.dk> skrev:

> [...]
>
> NB: Crosspostet i dk.fritid.rejse, dk.sport, dk.videnskab,
> dk.videnskab.jura
> da jeg er lidt presset med denne oplysning.

Hvorfor ringer du ikke bare til borgerservice i din kommune og spørger dem
til råds? De må (umiddelbart) være bedst klædt på til at hjælpe dig.

Ole

Fra : Henning

Dato : 03-02-06 13:29

>Hvorfor ringer du ikke bare til borgerservice i din kommune og spørger dem
>til råds? De må (umiddelbart) være bedst klædt på til at hjælpe dig.

Mange gange er der forskel på den officielle information og "praktisk
erfaring".

Fra : Ole Stigaard

Dato : 03-02-06 13:36

Fri, 03 Feb 2006 13:28:35 +0100, Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk>
skrev:

> Mange gange er der forskel på den officielle information og "praktisk
> erfaring".

Hvis han vil have et svar han kan bruge i "den virkelige verden" er jeg
ret så sikker på at myndighederne som administrerer forsikringsordningen
er de rette at spørge. Hvad Moster Odas Fætter Svend eventuelt skulle mene
er i denne sammenhæng ikke nok.

Ole

Fra : Anders

Dato : 03-02-06 14:12

Det gjorde jeg så. Hun sagde. Officelt er det ikke gyldigt. Spurgte så om
det ville være noget problem. Så sagde hun officelt ja men personligt ville
hun bare tage det gamle med.

Godt så...

Anders

Fra : Max

Dato : 03-02-06 14:28

Hej Anders

> så om det ville være noget problem. Så sagde hun officelt ja men
> personligt ville hun bare tage det gamle med.

Ja, tænk sig at der sidder noget der ligner mennesker sådan et sted.

Mvh Max

Fra : Kim Carlsen

Dato : 03-02-06 15:01

> Ja, tænk sig at der sidder noget der ligner mennesker sådan et sted.

Ja, det burde der kunne gøres noget ved. Vi kan da ikke have mennesker
sådanne steder.

- Kim

Fra : Spangkuk

Dato : 03-02-06 18:18

"Kim Carlsen" <kimc@operamail.com> skrev

> Ja, det burde der kunne gøres noget ved. Vi kan da ikke have mennesker
> sådanne steder.

Næ, det er vi dælme ikke vant til, men OK, 68-generationen er
jo også på vej ud i pensionens glemsel, og gudskelov for det!

Spang

Fra : ha

Dato : 04-02-06 11:08

Anders wrote:
> Det gjorde jeg så. Hun sagde. Officelt er det ikke gyldigt. Spurgte
> så om det ville være noget problem. Så sagde hun officelt ja men
> personligt ville hun bare tage det gamle med.

Hvorfor bestiller du så ikke bare et nyt kort, så svært/dyrt er det vel
heller ikke, - noget med ca. 150 kr.

/ha

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 04-02-06 11:22

> Hvorfor bestiller du så ikke bare et nyt kort, så svært/dyrt er det vel
> heller ikke, - noget med ca. 150 kr.

Læs indlægget - han skal på skiferie natten efter han lavede sit indlæg.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : ha

Dato : 04-02-06 11:37

Jeppe Vestergaard wrote:
> Læs indlægget - han skal på skiferie natten efter han lavede sit
> indlæg.

Hæ hæ, ja det var da vist en go' idé

Sorry

/ha

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-02-06 14:52

"Anders" <anderskj1@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil jo helst ikke stå dernede og de så siger kortet ikke er
> gyldigt.

Du viser dem kortet, hvis uheldet skulle være ude. Længere er den ikke. De
er p*sseligeglade med, om kortet eventuelt er forældet. Hvis du ikke bryder
dig om at lyve, skal du blot undlade at sige noget. Ingen vil spørge dig.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Holst

Dato : 03-02-06 15:11

Anders wrote:

> NB: Crosspostet i dk.fritid.rejse, dk.sport, dk.videnskab, dk.videnskab.jura
> da jeg er lidt presset med denne oplysning.

Når du på denne uhøflige måde sprøjter dit indlæg ud til utallige
grupper, kunne du så ikke idet mindste sætte en FUT, så man er fri for
også at skulle se svarene i utallige grupper.

Fra : Anders

Dato : 03-02-06 15:19

> Når du på denne uhøflige måde sprøjter dit indlæg ud til utallige grupper,
> kunne du så ikke idet mindste sætte en FUT, så man er fri for også at
> skulle se svarene i utallige grupper.

Har du en ref til hvorledes jeg crossposter korrekt? Outlook express 6

Anders

Fra : Holst

Dato : 03-02-06 15:37

Anders wrote:

> Har du en ref til hvorledes jeg crossposter korrekt? Outlook express 6

Nej, men du kan måske finde noget på http://www.usenet.dk

Men kort fortalt bør krydspostning i videst muligt omfang undgås, og gør
man det alligevel, krydsposter man til så få grupper som muligt.

Når man så har valgt at krydsposte, så bør man også sætte en FUT
(FollowUp-To) til én af de anførte grupper, så alle svar på indlæggene
kun ender i én af grupperne.

I Outlook skal du under 'Vis'-menuen slå 'Alle brevhoveder' til. Så vil
der dukke et felt op, der hedder "Opfølgning til", og ud for dette
skriver du så navnet på den nyhedsgrupper, som du finder mest relevant
til svarene på dit indlæg.

Fra : John Clausen

Dato : 03-02-06 15:58

Holst skriblede:

> Nej, men du kan måske finde noget på http://www.usenet.dk

Så kan du også finde den:
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html

--
John Clausen

Fra : Leif Neland

Dato : 04-02-06 00:10

Anders wrote:
> [...]
> kortet "spærret" når der udstedes et nyt?
>
> Jeg vil jo helst ikke stå dernede og de så siger kortet ikke er
Hvis der står på kortet, at det er gyldigt, så tror jeg ikke, der er
problemer.
Er det så længe siden du er flyttet, at det gamle kort er udløbet?
Er du flyttet indenfor samme kommune?

Leif

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 04-02-06 11:23

> Er det så længe siden du er flyttet, at det gamle kort er udløbet?

Udløber sygesikringsbeviser?

Fra : Leif Neland

Dato : 05-02-06 17:26

Jeppe Vestergaard wrote:

> Udløber sygesikringsbeviser?

Jeg skal vist have nye (sygekasse-)briller

Der står "Gyldig fra/Valid from".
Det plejer jo at være gyldig til/udløber på andre kort.

Sorry.

Leif

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-02-06 17:24

Anders wrote:
> Hej
>
> Jeg var så uheldig at miste min pung i nat med alle kort. Jeg skal på
> skiferie i nat og vil jo meget gerne have et sygesikringsbevis med
> hvis der nu skulle ske noget.

Jeg ved godt, at det er lidt sent, men måske er der andre, der kan få
fornøjelse af svaret.
Jeg har været ude for noget tilsvarende og ringede til kommunekontoret, hvor
jeg fik at vide, at jeg kunne hente en nødbevis, der kunne fremstilles med
det samme. Jeg ville så senere modtage mit rigtige sygesikringsbevis. Jeg
kan sgu'tte huske om jeg måtte betale en hund eller to - men det skulle jeg
nok. Men en glimrende service.

vh
Jan

--