Installering af komponenter
Fra : Frederiksen

Dato : 01-02-06 23:06

Hej.

I Delphi2005 har jeg problemer med at installere et komponent.

Jeg åbner Component oppe i menuen, men herefter har jeg ikke noget,
der hedder install component.

Jeg har noget, der hedder install package og import component, men jeg
har forsøgt med begge dele uden held.

Mit komponent ligger udelukkende i en pas-fil.

Hvis jeg tager install package, skal det enten være af typen bpl eller
dcu.

Hvis jeg tager import component kan jeg kun vælge mellem "type
library" (dll, ocx, olb eller tlb), "activeX" ((dll, ocx, olb eller
tlb) eller Net assemple (dll).

Er der nogle kyndige, der har svar på, hvad jeg gør forkert. Jeg har
tidligere i version 4 importeret et andet komponent uden problemer, men
det er længe siden.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 02-02-06 17:28

hey...

Det er lidt anderledes end i D1->D7 (D8??)

her staar lidt om det....

http://delphi.about.com/od/vclusing/ht/installwin32.htm

/Finn