Fylde JTable med data on event
Fra : Rune Memborg

Dato : 01-02-06 11:40

Hej

Jeg sidder her og bakser med at få en JTable fyldt med data når der
sker en bestemt event. Det kunne være et kilk på en knap. Det er lige
meget.
Jeg er kommet frem til at jeg skal bruge DefaultTableModel for den kan
tilføje element til tabellen, men det vil ikke rigtig virke for mig.
Er der en bestem måde DefaultTableModel skal instantieres på?

Her er min oprettelse af JTable og model

tablemodel = new DefaultTableModel();
final JTable table = new JTable(tableData, tableColumns);
table.setModel(tablemodel);
table.setSelectionMode(ListSelectionModel.SINGLE_SELECTION);
JScrollPane tableScrollPane = new JScrollPane(table);

Her er min Listener

ListSelectionModel listSelection = list.getSelectionModel();

listSelection.addListSelectionListener(new
ListSelectionListener(){
public void valueChanged(ListSelectionEvent e){
if(e.getValueIsAdjusting()) return;

ListSelectionModel lsm =
(ListSelectionModel)e.getSource();
if(lsm.isSelectionEmpty()){

}else {
Object selected =
listmodel.getElementAt(lsm.getMinSelectionIndex());
String[] files =
fh.getImagesOfComic(selected.toString());
for(int i=0; i<files.length; i++){
System.out.println(files[i]);
}
tablemodel.addRow(files);

}

}

});

MVH
Memborg

Fra : torben

Dato : 01-02-06 20:07

Rune Memborg wrote:
> [...]
> listmodel.getElementAt(lsm.getMinSelectionIndex());
> String[] files =
> fh.getImagesOfComic(selected.toString());

Tag et kig i dokumentationen og brug f.eks.
tablemodel.fireTableStructureChanged() eller en tilsvarende metode.

Torben