Beregning af antal timer før til efter mid~
Fra : Ingelsen

Dato : 30-01-06 10:20

Jeg er ved at lave et program, deri skal man kunne indtaste hvornår
man møder og hvornår man har fri,
så beregner programmet selv antal timer..

Men der er tit tale om nat arbejde,
så man kan sagtens komme ud for at en person møder kl: 20:30
og har fri kl: 03:00

Hvordan bør man gribe det an, så den kan få antal timer,
(i det brugte eksempel, 6,5 Timer)... i en variabel??

Hilsen Jan

Fra : Jan V.

Dato : 30-01-06 10:56

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan bør man gribe det an, så den kan få antal timer,
> (i det brugte eksempel, 6,5 Timer)... i en variabel??

DateDiff er din ven

/Jan

Fra : Ingelsen

Dato : 30-01-06 14:43

Datediff havde jeg i tankerne..

Men..

Jeg har bare to input. kl man har mødt, eksempel 2000 (=20:00)
andet input kl man har fri, eksempel 0330 (=03:30)

Hvordan får jeg Datediff til at fortælle hvor mange timer personen har
arbejdet.??
I dette tilfælde 7,5 timer..

Uden man skal til at tilføje dato og den slags...

Hilsen Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-06 17:38

"Ingelsen" wrote

> [...]
> arbejdet.??
> Uden man skal til at tilføje dato og den slags...

Omregn tiderne til "hele" timer

2000 = 20
0330 = 3.5

GetHoursWorking(20, 3.5) = 7.5
GetHoursWorking(8, 16) = 8

Function GetHoursWorking(StartTime As Double, EndTime As Double) As Double

Dim hoursWorking As Double

hoursWorking = EndTime - StartTime

If hoursWorking < 0 Then
hoursWorking = (24 - StartTime) + EndTime
End If
GetHoursWorking = hoursWorking
End Function

- Peter

Fra : Reidar Kind

Dato : 30-01-06 17:48

> [...]
> arbejdet.??
> I dette tilfælde 7,5 timer..
>
> Uden man skal til at tilføje dato og den slags...

Hvis du vet at ingen jobber 24 timer eller mer kan du f.eks bruke:

msgbox IIf(DateDiff("n", "20:00", "03:30") < 0, 24 * 60 + DateDiff("n",
"20:00", "03:30"), DateDiff("n", "20:00", "03:30")) / 60

mvh
Reidar Kind

Fra : Jan V.

Dato : 31-01-06 09:29

> [...]
> arbejdet.??
> I dette tilfælde 7,5 timer..
>
> Uden man skal til at tilføje dato og den slags...

Kort kode:

Private Sub Command1_Click()

Dim DateFra As String
Dim DateTil As String
Dim Tidfra As String
Dim TidTil As String

DateFra = "060122"
Tidfra = "22:30"

DateTil = "060123"
TidTil = "03:00"

Text1.Text = DateDiff("n", DateFra + TimeConvert(Tidfra), DateTil +
TimeConvert(TidTil)) / 60

End Sub

Function TimeConvert(s_Input As String) As Single

Dim Time() As String

Time = Split(s_Input, ":")

TimeConvert = Val(Time(0)) / 24 + Val(Time(1)) / 1440

End Function

Fra : Ingelsen

Dato : 31-01-06 12:45

Mange tak for hjælpen alle sammen Dejligt med flere gode løsninger...

Hilsen jan