Kørekort - fradrag ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 23-12-05 09:06

Hej,

Jeg starter i nyt job pr. 2/1 - og i forbindelse med ansættelsen er der
specificeret i min kontrakt, at man forventer, at jeg inden for rimelig tid
erhverver kørekort til bil, samt anskaffer en bil.
Spørgsmålet er nu, om udgiften til kørekortet er fradrags-berretiget -
siden det jo åbenbart er nødvendigt for, at jeg kan bestride min stilling...

Er der nogen, der har noget info eller viden om, at jeg kan bruge udgiften
til kørekortet som fradrag på selvanigelsen ?

Mvh
/Brian

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 23-12-05 20:56

"Brian Ipsen" <noone@home.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der har noget info eller viden om, at jeg kan bruge udgiften
> til kørekortet som fradrag på selvanigelsen ?

Det skal stå i din ansættelseskontrakt. Hvem der skal betale dig eller din
arbejdsgiver, mon ikke du får en så god løn
at du selv kan betale for kørekort og bil

vh ER

Fra : tigeren@gmail.com

Dato : 26-12-05 11:51

Hej Brian,

Uden at jeg arbejder i min SKATS ligningsafdeling men min viden fra min
revisor siger at det almindelige kørekort ikke er fradragsberetiget.
Ligesom grundskole ej heller er.

Men derimod er videruddannelse (og herunder også større kørekort end
det basale) en kompetence udvikling for virksomheden og dermed er der
fradrag for virksomheden (hvis den betaler).

Stefan