Idræt skal være eksamensfag
Fra : Leo

Dato : 23-12-05 12:01

Jeg hørte til morgen, at idræt skal være eksamensfag.
Bl.a. havde mna håb om, at det så ville få højere status hos forældrene, der
rask væk fritager deres børn for faget.
Det kan man så håbe på...
Hvis man samtidig kunne håbe på, at faget ikke også fremover hedder
"fodbold, fodbold, fodbold"; håbe på, at der foruden at stilles krav til
eleverne, også bør stilles krav om samme opprioritering fra skolens side;
håbe på, at almindelige hygiejneregler ikke kun er gældende for en del af
eleverne....brokke, brokke, brokke - og håbe på, at kommunerne også vil
tilgodese dette fag, når bevillinger skal gives - både hvad angår
udenomsarealer/egentlige idrætsarealer, og hvad angår bevillinger til
redskaber. Idræt er desværre mange steder et forsømt område - der tales pænt
om det, men følelserne er ikke med.

Fra : Kasper Egebo

Dato : 05-01-06 11:38

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udenomsarealer/egentlige idrætsarealer, og hvad angår bevillinger til
> redskaber. Idræt er desværre mange steder et forsømt område - der tales

Synes det lyder som en fantastisk ide.
Gid det havde været sådan da jeg gik i folkeskole.
Så havde der måske været en mulighed for at jeg kunne ha fået gode karaktere

Er det egentlig også helt udgået det med at skolerne har atletik hold osv
som konkurerer mod andre skoler?
Kan huske min far engang fortalte, at det havde man da han var barn.