Hvor er jeg glad
Fra : Kim2000

Dato : 14-12-05 20:29

Nej, det er ikke ironisk.

Nyt job på en ny landsbyskole, efter at have flakket lidt rundt efter
seminariet, så er jeg nu havnet på en landsbyskole med ca. 120 elever, et
fantastisk lærersammenhold, en dygtig skoleleder og i det hele taget er det
sådan at jeg for første gang i min tid som lærer virkelig glæder mig til at
møde på arbejde. Teamsamarbejdet kører på skinner, der er den frihed som jeg
har savnet på de andre skoler, man kan simpelthen sige vi som team har
bredde rammer og skolelederen og forældrenes _tillid_ til at vi gør vores
arbejde.

Her kan man roligt sige til, hvis der er noget man ikke kan finde ud af uden
ens kollegaer straks falder een i ryggen, i det hele taget er der ikke den
der "mig, mig og mig" mentalitet. Her får man derimod vejledning og gode råd
af sine kollegaer, der er fri tone så man ikke er bange for at sige "for
meget".

Måske har jeg bare været uheldig med det steder jeg har været, men den her
skole er bare lige mig. Her er vi alle tilpas kugleskøre, så kugleskøre at
alle møder udhvilet og det er så tydeligt at alle holder af jobbet og trives
i det. Måske hænger det sammen med at vores klasser er på de der 16-20
elever, så man føler en tilfredshed når man går hjem, også selvom vi har
belastede elever, elever der har været udsat for omsorgssvigt og elever uden
opbakning hjemmefra. Men det skinner bare så meget igennem at skolen er et
rart sted at være, her handler det ikke om at komme ud af døren hurtigst
muligt (hverken for elever eller lærere).

Efter 2 måneder på skolen er jeg ikke i tvivl, her bliver jeg til jeg bliver
sparket eller båret ud

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 14-12-05 21:29

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligt (hverken for elever eller lærere).
>
> Efter 2 måneder på skolen er jeg ikke i tvivl, her bliver jeg til jeg

Tillykke med det
Og god vind.
Må det vare ved

MVH
Egon

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-12-05 17:44

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

Hvor er det rart at høre en så positiv melding. Tillykke med
jobbet! Måtte det vare ved - måske man selv skulle søge et sådant
sted? Har du en adresse?
--
Wilstrup

Fra : Ulrich Valera

Dato : 15-12-05 18:43

> [...]
> forældrenes _tillid_ til at vi gør vores skole er bare lige mig. Her
> er vi alle tilpas kugleskøre ........................

-------------------

Teløgge med jobbet !

Håber saligheden varer ved ..............

Ihvertfald indtil du i et anfald af overgearet begejstring kommer til at
give en elev et klap bagi eller et kram ................ og en af de der
... øhh... tillidsfulde mødre ser det ...........eller hvis en elev er
sur på dig ........

Så vil din begejstring for sagen kølnes meget hurtigt og skifte til
århundredets største overraskelse, når den store sag starter med
afhøring hos Kriminalpolitiet om "grænseoverskridende adfærd" , barnets
forklaring og overdrivelser til videokameraerne og forældrenes
galopperende raseri over dine ærlige bedyrelser af, at du aldrig har
haft forkerte hensigter.

- For sent! - du er desværre en mand, og har derfor tabt på forhånd,
ligegyldig hvor uskyldig, du faktisk er.

Under varetægtsfængslingen vil de andre fanger spytte i din mad og du må
vælge isolationscelle for ikke at blive bollet i røven med rustne
vandrør. (... han faldt ned på de der rør ..!!)

Så ingen træer vokser ind i Himmelen!

Men lad os håbe, du undgår massehysteriet -

Venlig hilsen

Ulrich Valera
Rørlægger

Fra : @(none)

Dato : 15-12-05 20:09

Ulrich Valera wrote:

> [...]
> vandrør. (... han faldt ned på de der rør ..!!)
>
> Så ingen træer vokser ind i Himmelen!
>
> Men lad os håbe, du undgår massehysteriet -
En præcis og relevant kommentar! Tak

I det her puritaniske samfund, vi er ved at opbygge,
er der kun skyldige, Og dcn skyldige er manden, uanset om driften
sidder mellem ørene eller benene.

Social- kristen-næstekærlighed eller vilkårlig anden omsorgsfølelse,
hvor det at holde i hånd, eller give et klem er genetisk
menneskereaktion, misforstås af disse purinaner med det samme!

Hvis du har overskud til at bygge denne nødvendige debat op (i
dagspressen),vil jeg opfordre dig til at gøre det!

MKvh
jhp