hiim og hippes: defination af...
Fra : zillyink

Dato : 12-12-05 20:37

En veninde spørger:

"- Lidt panik for "lukketid" her i xxxsted ;0)
Vi har brugt Hiim og Hippes helheldsmodel i forbindelse med en
undervisningsplanlægning, og så har vi fået skriftlig feedback
fra vores lærer, der skriver at Hiim og Hippe har et
kritisk-humanistisk pædagogisk grundsyn. Og så vil hun vide, om
vi også tager afsæt i det grundsyn. Men vi kan ikke finde ud af,
hvad fa'en det der kritisk-humanistiske pædagogiske grundsyn
egentlig står for. Ved du mon det?"

Der spørges altså efter en defination af, hvad et
kritisk-humanistisk pædagogisk grundsyn er og inden jeg begynder
at kaste mig ud i en laaang forklaring om didaktik, efterspørger
jeg lige om et bud på defination her fra gruppen!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 14-12-05 22:33

zillyink skrev:
> [...]
> pædagogisk grundsyn er og inden jeg begynder at kaste mig ud i en laaang
> forklaring om didaktik, efterspørger jeg lige om et bud på defination

Nu har denne post stået ubesvaret i de sidste par dage; og jeg vælger
derfor at give mit beskedne bidrag til en forklaring:

Læs kapitel 3 i Hiim & Hippes "Læring gennem oplevelse, forståelse og
handling"... Her er deres kritisk-humanistiske grundsyn skitseret
kortfattet og klart.

--
Mvh. Jacob Tranholm
http://jtranholm.dk/