Lærere snyder med prøverne (Politiken2jan0~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-06 07:19

Lærere snyder med prøverne
Økonomen Steven Levitt har fanget folkeskolelærere i at gøre det,
eleverne altid har gjort. At snyde med prøverne.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=427339

BW: USA-ambasader afholdt i årevis en multiple choice test i
lægevidenskab på samme klokkeslet over hele jorden, og fem minutter
før den startede, modtog hver ambassade test-spørgsmålene pr
telefax/fjernskriver.- synkront plus minus få sekunder.

Ved så enkel og effektiv forebyggelse af snyd, opnåede de aldrig at
give scholarship eller job til muslimlæger, der har købt deres
eksamensbevis og er dræberlæger.

Idag hetzes mod gode læger som Jørn Ege og Søren Ventegodt, men hvad
om danske folkeskoler og gymnasier kopierede de gode USA-erfaringer,
Hvor svært kan det være.`?

Lærernes motiver til at svindle imod deres arbejdsgiver er at de vil
brillere med, at deres klasse har klaret sig godt.

I USA ((University of TExas, Austin 1964-65) tjente jeg penge ved at
dovne fraternitystuderende betalte mig for at tage deres multiple
choice tests i organic chemistry og calculus(math)
Det blev pågrebet en gang, men jeg straffedes ikke. Mit scholoarship
burde være frataget mig øjeblikkeligt. Også det land er befængt med
flinkeskolede narrehatte.(ved nogen om den geniale synkrone eksamen
stadig eksisterer?)

Fra : Trans

Dato : 02-01-06 11:50

Bo Warming wrote:

> Lærere snyder med prøverne

I Danmark er snyderiet jo sat i officielt system med kollektive
eksaminer.

> [...]

> dovne fraternitystuderende betalte mig for at tage deres multiple
> choice tests i organic chemistry og calculus(math)

Hvorfor gør du dog sådan noget?

>.(ved nogen om den geniale synkrone eksamen
> stadig eksisterer?)

Det var en fin ordning. En af mine bekendt4, som dengang var
lægestuderende og overvejede at deltage, fortalte mig om den. Men den
er vist nok standset nu, synes jeg, jeg læste et eller andet sted.

Hvis fremmede, der søger om visum til Danmark, skal have deres
danskkundskaber prøvet, bør det foregå på denne måde, inden visum
udstedes. Ellers vil der gå yderligere korruption i visumudstedelsen
på ambassaderne..

Bent

Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-06 12:34

"Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
Bo Warming wrote:

> Lærere snyder med prøverne

I Danmark er snyderiet jo sat i officielt system med kollektive
eksaminer.

BW: Flot at Haarder stopper det

> [...]

> dovne fraternitystuderende betalte mig for at tage deres multiple
> choice tests i organic chemistry og calculus(math)

BW: Mine medstuderende på dette oliemillionærsøn-fraternity,
DelttaKappeEpsilon, var imponeret af mine akademiske færdigheder i
alle fag, og ved at hjælpe dem til at bestå¨og blive belønnet fik jeg
yderligere ry, som jeg nød
Som gæst fra udlandet var det risikofrit for mig.
At afprøve grænser og få en interessant historie at fortælle, gir
krydderi på livet og bringer en videre.
I mit eget land ville jeg både have været for frygtsom og principielt
imod snyderi som dette.

> [...]

lægestuderende og overvejede at deltage, fortalte mig om den. Men den
er vist nok standset nu, synes jeg, jeg læste et eller andet sted.

BW Hvorfor mon? Var retfærdighed og fejlfrihed skræmmende?

[...]

BW: Nepotisme og vennetjenester/smøring kan vist kun bekæmpes via
objektive eksamener - væk med årskarakter og mundtlig eksamen.

Fra : Wilstrup

Dato : 02-01-06 13:42

Bo Warming wrote:

> Lærere snyder med prøverne

I Danmark er snyderiet jo sat i officielt system med kollektive
eksaminer.

Hvordan det?

--
Wilstrup

Fra : Trans

Dato : 03-01-06 14:31

Bo Warming wrote:

> BW: Nepotisme og vennetjenester/smøring kan vist kun bekæmpes via
> objektive eksamener - væk med årskarakter og mundtlig eksamen.

Jeg er enig med dig i, at årskarakterer bør afskaffes.

Bent

Fra : Wilstrup

Dato : 03-01-06 14:45

Bo Warming wrote:

> BW: Nepotisme og vennetjenester/smøring kan vist kun bekæmpes
> via
> objektive eksamener - væk med årskarakter og mundtlig eksamen.

Jeg er enig med dig i, at årskarakterer bør afskaffes.

hvis du taler om folkeskolen har der ikke været årskarakterer i
årevis.
--
Wilstrup