Eksamen
Fra : Heidi

Dato : 17-11-05 17:16

Hej Gruppe.

Jeg er startet på en kort erhvervsuddannelse, som gerne skulle gøre mig til
Sundhedssekretær til Sep. næste år.
Før jeg startede på denne uddannelse, tog jeg en HG2 (2000-2002)
Tidsrummet mellem min HG og min nuværende uddannelse har jeg brugt på, at
sætte 2 vidunderlige børn til verden.
På grund af mig HG2 har jeg en masse fag, som giver mig merit på min
nuværende uddannelse (SS kalder jeg den)
Dog får man ikke fri når man har merit, men kommer i noget handelsskolen
kalder SIMU-Virksomhed, hvor man simulerer, at amn sidder i en rigtig
virksomhed som kontordimmelim.

Jeg fandt dog ikke dette SIMU særlig spændende, så jeg har derfor valgt, at
følge den almindelige undervisning.
Nogle af fagene er dog på et lavere niveau end jeg havde på HG.
Jeg har fået nogle rigtig gode karakterer indtil videre.. og nu kommer vi
dertil, hvor jeg har brug for jeres hjælp.

Idag fik vi af vide, at når vi allerede har et eksamenskarakter på et fag,
så kan vi IKKE gå op til endnu en eksamen i dette fag.
Jeg følte mig hurtigt snydt, da jeg er gået fra 8. i IT på HG til 10. på SS
og nu ikke kan bruge det 10. tal til noget.
Nu er den karakter jeg har fået i IT en standpunktskarakter, men hvis IT
ikke bliver udtrukket til eksamen, vil det blive overført til mit næste
eksamensbevis..

MEN

Nu hvor jeg så allerede har haft IT på HG så vil det ikke blive vist, der
vil bare stå MERIT ude for IT faget på mit kommende eksamensbevis..

Kan dette være rigtigt?

Skal niveauet være højere end det man allerede har, før man kan få den
karakter (som man gør sig fortjent til) ført på ens eksamensbevis?

Jeg håber på svar evt. link hvor reglerne for dette står

//Heidi

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-11-05 00:58

"Heidi" <nicholai@> posting:

>Nu hvor jeg så allerede har haft IT på HG så vil det ikke blive vist, der
>vil bare stå MERIT ude for IT faget på mit kommende eksamensbevis..
>Kan dette være rigtigt?

Godt nok ikke helt det samme, men jeg mener at huske, en datamatiker
engang fortalte mig noget om, han på nogle fag fik overført sin
karakter fra tidligere til elementer i en nye uddannelse.

>Jeg håber på svar evt. link hvor reglerne for dette står

Om der står noget direkte brugbart for dig, ved jeg ikke, men et
sted at starte er da:
http://us.uvm.dk/erhverv/lov/bek_vejl/uddannelser/sundhedssekretaer.htm?menuid=200560

Og ellers kan du jo spørge skolen, hvad de begrunder deres
fremgangsmåde med.

--
What is life, except excuse for death,

-== http://www.shpongle.org/video/flashback1.swf ==-