vidensniveau hos elever i gymnasiet
Fra : Gert Medom

Dato : 12-11-05 20:33

Hej.

Er der en venlig sjæl herinde der ved om der findes en hjemmeside med
information om, hvad man kan forvente, at gymnasie-elever kan læse og forstå
af artikler og fagstof??

mest på dansk måske lidt engelsk.

tak på forhånd.

- Gert M.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-11-05 20:42

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> posting:

>Er der en venlig sjæl herinde der ved om der findes en hjemmeside med
>information om, hvad man kan forvente, at gymnasie-elever kan læse og forstå
>af artikler og fagstof??

Hvilket fag? Har du eksempler på nogle tekster, du undrer dig over
mht. dette, er der nok nogen, der vil være i stand til at lave en
konkret bedømmelse heraf, om ikke her så i en anden gruppe.

Ellers kan du se de relevante bekendtgørelse på
http://us.uvm.dk/gymnasie/?menuid=15

Du kan også prøve at se http://www.emu.dk/gym/fag/index.html hvor
der, så vidt jeg husker, for nogle fag er lærer-noter inden for et
givent emne og rettet mod eleverne, naturligvis.

--
What is life, except excuse for death,

-== http://www.opera.com/products/mobile/operamini/intro/ ==-

Fra : Gert Medom

Dato : 12-11-05 21:02

"Christian Bohr-Halling" <nospam@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

Tak for dit hurtige svar.

Grunden til spørgsmålet er, at jeg på min uddannelse skal lave en
emne-portal omkring et emne, hvor mål-gruppen er gymnasieelever. Min tanke
er så at for at kunne vælge de rigtige tekster til portalen er det nyttigt
at vide noget om hvad målgruppen kan forventes at kunne læse. Jeg ved dog
godt at der sikkert er lidt forskel på en i 1.g og 3.g....

Jeg vil se dine linx igennem, tak for hjælpen.

M´vh Gert

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-11-05 21:12

> [...]

>at vide noget om hvad målgruppen kan forventes at kunne læse. Jeg ved dog

Jeg kan huske, der engang var en del noter under "datalogi" fra mit
andet link. Tilsyneladende er der nu kun én note, om databaser.
Måske kan du bruge det:
http://www.emu.dk/gym/fag/dl/inspiration/noterdatabaser.html