At Arbejde med tal i text bokse.
Fra : Ingelsen

Dato : 26-01-06 10:39

Jeg er ved at bygge et program der kan lave dagens omsætning til en bar.

Jeg har en masse tekst bokse hvor man ud for den enkelte vare skal skrive
hvor mange(Antal) der er solgt.
Eksempel: Sodavand - tekstboks Antal : 2

Der findes så en variabel af typen single der indeholder prisen pr. stk.

Derudover findes en tekstboks der skal indeholde det totale beløb
Eksempel: Sodavand - tekstboks Antal = 2 * Pris = tekstboks 3
(texksboks1_change()
tekstboksbeløb = tekstboksantal.text * Pris

Forst og fremmest har jeg problemer med at tekstboks er en string og derfor
ikke sådan at regne med.
Hvordan klarer man det??

Samtidig har jeg problemet at hvis man retter antallet i antaltekstboks og
sletter tallet kommer programmet op med fejl fordi boksen er "" og ikke 0
Det har jeg heller ikke rigtigt styr på hvordan rettes...

Håber på noget hjælp..

Det skulle gerne være sådan når man retter et tal så retter hele
regnestykket/regnskabet sig selv i alle rubrikker..
Er det så ikke rigtigt man skal bruge boks_change til at lave udregningerne
i ?? eller findes der en smartere måde...

Hilsen Jan

Fra : Harald Staff

Dato : 28-01-06 16:34

Hei Jan

Dim S As Single
S = Val(Replace$(Me.TextBox1.Text, ",", "."))
MsgBox S * 3

HTH. Beste hilsen Harald

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i melding