Benson Plotter
Fra : Skatka

Dato : 27-01-06 12:06

Jeg har fået en Benson 1645R rulleplotter som jeg er ved at prøve om jeg kan
få til at plotte fra AutoCad v14.
Så vidt jeg kan se, er det et RS-232-C serial interface der er monteret i
den.

Er der nogen af jeg der kender til denne plotter, og som kan give mig et
hint hvordan jeg kommer videre.

Med venlig hilsen
om en god weekend
Morten Strandgaard.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 28-01-06 19:07

Hi
Hvis det er en pen plotter skal du undersøge hvilket grafik sprog den
kører. Det er nok en HPGL konvertibel protokol , så prøv at vælge
en Hp. pen plotter i tilsvarende format men, det vigtigste vil
alligevel nok være, at finde dokumentation for Dip switches , de
sidder sædvanligvis i nærheden af Com porten eller portene på
plotteren. Hvis ikke du sætter interface til exakt hvad der kommer ud
af din computers comport ,så sker der intet bortset fra et par
fejlmeddelelser . Måske skal du ind i windows opsætning af din com
port og ændre den til plotterens default opsætning ---- ,men samtidig
skal du sikre at ledningerne i mellem plotter og computer ikke krydser
send og modtag ledning , der er forskellige typer ledninger så du skal
vide hvad et ligeud com kabel er indrettet og hvorfor man nogle gange
krydser ledninger i Com forbindelser. ------- Når du har check på alt
vedr, protokoller og hardware ,ved hvad der kommer ud af computerens
comport så kan du måske opleve, at buffere som dem der er på gamle
plottere, tydeligt har problemer med nutidens hurtige computere , ----
alligevel vil jeg ønske dig tillykke med din Benzon plotter, jeg har
en kæmpe Calcomb pen plotter stående og som måske om 200 år bliver
udbudt som samler aktion ligesom idags kunst og billeder, --- jeg har
også haft Graphtech plottere men 70' pen plottere er jo lige så gode
antikviteter som udsøgt foto udstyr ; med andre ord, dun Benzon pen
plotter er blandt de få der ikke er skrottet , den laver fantastisk
grafik og hvis der nogle flere meter tegnet streg i den, hvis den kan
bringes til at virke, ville du aldrig få så udsøgt teknik , se
realistisk på det du ejer måske noget der om 20 år vil være en mill
værd --- bare som antik ægte 70' design.
Min Calcomb er i exelent stand ,aldrig brugt bortset fra hvad jeg har
kørt den, sin tids "intiligente plotter" Jovidst Glem Hpgl her er
verdens første intiligente plotter . Sådan en ,selvom den fylder som
et klaver er bare en investering i design , Hvis man kan bruge
plotteren ovenikøbet så ville alt jo være perfekt ------- og du
beder om råd til at få den til at køre med AutoCAD 14 , det burde
ikke være noget problem Ver 12 ville måske være bedre og ville nok
tilbyde en driver , ---- ellers hvis det er en hpgl konvertibel maskine
eller den kan bruges som sådan , så handler det om at sætte portene
rigtigt.