Overskyende kulhydrater
Fra : Koger

Dato : 16-01-06 11:03

Hej

Måske er det her nogle dumme spørgsmål, men jeg håber at nogen kan give
mig svar

Jeg kan æde alt det sukker og fedt som jeg har lyst til uden at det
sætter sig på mig, hvad sker der med det overskydende kommer det bare
med "ud"?

Er det skadeligt at spise mere end man har brug for, jeg tager jo i
hvert fald ikke på af det?

Jeg er cykelrytter og hvordan påvirker denne kropsegenskab min
cykelpræstation, har jeg mindre mulighed for at lagre kulhydrater i
kroppen og skal derfor indtage flere end mine normale cykelkammerater
mens jeg cykler? Andre ting jeg skal være opmærksom på?

Hvis nogen har et par gode links omkring dette ville det også være
perfekt.

På forhånd mange!

Fra : Frandsen

Dato : 16-01-06 13:30

"Koger" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan æde alt det sukker og fedt som jeg har lyst til uden at det
> sætter sig på mig, hvad sker der med det overskydende kommer det bare
> med "ud"?

Du spiser åbenbart ikke ofte nok "for meget" sukker og fedt, for det vil
nemlig sætte sig på sidebenene med tiden. Hvis det bare kommer med "ud", så
ville vi jo ikke have overvægtige mennesker

> Er det skadeligt at spise mere end man har brug for, jeg tager jo i
> hvert fald ikke på af det?

Nok ikke hvis vi snakker om sukker og fedt.

> [...]
> kroppen og skal derfor indtage flere end mine normale cykelkammerater
> mens jeg cykler? Andre ting jeg skal være opmærksom på?

Mon ikke du bare brænder en masse kalorier af som cykelrytter. Prøv at
fortsætte med at spise som du gør, men hold en pause med at cykle, så skal
du bare se en helt ny "kropsegenskab"!

Fra : Koger

Dato : 16-01-06 16:15

> Du spiser åbenbart ikke ofte nok "for meget" sukker og fedt, for det
> vil nemlig sætte sig på sidebenene med tiden. Hvis det bare kommer
> med "ud", så ville vi jo ikke have overvægtige mennesker

Undskyld, men ved du hvad du snakker om?

Fra : Frandsen

Dato : 17-01-06 10:28

> Undskyld, men ved du hvad du snakker om?

Hvad hentyder du til? Jeg påstår, at hvis man indtager flere kalorier end
man forbrænder gennem længere tid, så tager man på. Jeg forsøger at sige til
cykelrytteren, at selvom vedkommende spiser meget sukker og fedt, så er det
ikke nok, på længere sigt, at give et overskud af kalorier, som kan sætte
sig på sidebenene.

Mit overskud af kalorier ryger ikke ud i toilettet - det bliver jeg sgu
overvægtig af, men du ved måske noget, som jeg ikke gør?

Fra : Koger

Dato : 17-01-06 12:12

> Hvad hentyder du til?
Ja det du svarer. Er det noget du rent faktisk (du er uddannet til at
vide det eller har læst artikler fra nogen som er uddannet til det) ved
eller noget du tror at sådan må det være.

Fra : Frandsen

Dato : 18-01-06 11:41

> Ja det du svarer. Er det noget du rent faktisk (du er uddannet til at
> vide det eller har læst artikler fra nogen som er uddannet til det) ved
> eller noget du tror at sådan må det være.

Nu har jeg mistet tråden. Da jeg sagde flere ting, så må du være mere
specifik. Hvilket svar? Nej, jeg er ikke uddannet inden for det område, og
jeg vil ikke dokumentere mine påstande, hvis det er det du er ude efter.

Fra : Mus

Dato : 16-01-06 17:51

> Du spiser åbenbart ikke ofte nok "for meget" sukker og fedt, for det vil
> nemlig sætte sig på sidebenene med tiden. Hvis det bare kommer med "ud",

> ville vi jo ikke have overvægtige mennesker

Hmm kender du slet ikke nogen som kan spise og æde til de revner og bare
ikke tager på?

Min svoger er en bette mand, både i højde og drøjde og det er ufatteligt
hvad den mand kan fortærre.

Og han dyrker absolut 0 motion. Han vil meget gerne tage på, men det er ikke
lykkedes ham endnu.

Ja det er f..... uretfærdigt er det Både for ham og dem der skal passe
på.

LN

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 16-01-06 18:23

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke
> lykkedes ham endnu.
>
> Ja det er f..... uretfærdigt er det Både for ham og dem der skal passe

Hej

Det er ikke et emne jeg skal gøre mig forfærdelig klog på, men jeg har en
lille teori, ikke sikkert det er den rigtige.
Men har det ikke noget med ens forbrænding og stofskifte at gøre. Jeg var
engang ved læge da jeg var meget større end jeg er nu og fik fortaget en
prøve som skulle vise om der var noget galt med mit stofskifte, det var der
ikke..
Ved ikke om det er den rigtige teori men ellers ved jeg ikke hvad det er der
gør det.

MVH
Betina

Fra : Mus

Dato : 16-01-06 21:57

"Ellegaard Skytte" <bces@midtfyn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> ikke..
> Ved ikke om det er den rigtige teori men ellers ved jeg ikke hvad det er

Jo vil tro det har noget med stodskiftet og forbrændingen at gøre

LN

Fra : Frandsen

Dato : 17-01-06 10:42

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm kender du slet ikke nogen som kan spise og æde til de revner og bare
> ikke tager på?

Jo, jeg kender flere af den type mennesker, men hvis jeg virkelig skærer ind
til benet, så er der ikke nogen af dem, der "spiser og æder til de revner"
ved hvert eneste måltid. Det er noget de selv påstår, mens de skubber fedt
og sukker ned i halsen. Deres samlede kalorieindtag er ikke specielt meget
højere end andre mennesker, pånær dem der dyrker sport. Jeg synes dog, at de
generalt spiser mere "usundt" end os "andre" (fed mad, ingen grøntsager og
slik og kage), og hvis man snakker om det, så er det netop de siger: "Jeg
kan spise hvad som helst uden at tage på". Det er muligt, tænker jeg lidt
misundeligt, og spekulerer på om deres blodårer er ved at være stoppet til

> [...]
ikke
> lykkedes ham endnu.
>
> Ja det er f..... uretfærdigt er det Både for ham og dem der skal passe

Tja, han har vel "bare" et højt stofskifte og kan omsætte flere kalorier end
"os andre", men selvfølgelig kan han da tage på - det er bare et spørgsmål
om at gribe det "rigtigt" an - meeeennnnnn, det vil jo så være fedt, hvilket
i større mængder ikke er så godt for helbredet. Det er jo muskelmassen han
skal forøge, og den kommer jo ikke af sig selv

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-01-06 12:31

Koger wrote:
> Ja det du svarer. Er det noget du rent faktisk (du er uddannet til at
> vide det eller har læst artikler fra nogen som er uddannet til det) ved
> eller noget du tror at sådan må det være.

Det er almindeligt kendskab at hvis man indtager flere kalorier end man
forbrænder tager man på. Du kan finde det dokumenteret utallige
steder på nettet. Det er ikke en holdning, men et kendt faktum.

Nogle har et højere forbrug af kalorier end andre, men det betyder
ikke at din krop kan fortærre alle de kalorier det skulle være og
resten blot ryger ud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann