gerne ring 35861000
Fra : Bo Warming

Dato : 16-01-06 20:43

gerne ring 35861000

Overgås drukkenbold-utroværdighed af pillespiseres?

" What is dangerous about the tranquilizers is whatever peace
of mind they bring is a packaged peace of mind. Where you buy a pill
and buy peace with it, you get conditioned to cheap solutions instead
of deep ones. Max Lerner

Når jeg tager en hovedpine pille, ved jeg, at nu løser jeg et
psykologisk problem med en overfladisk symptom-behandling (hvis ikke
årsagen er tømmermænd, men også brug af rusmidler kan være en
falliterklæring).

Hvis man tror på lægekunst og ikke på sig selv, er man befængt med
indre splittelse og bør anerkende og bearbejde dette handicap - især
vedr fortrængninger og andre sjælelige problemer.

Måske al sindsyge skyldes selvbedrag, og vi bliver utroværdige overfor
andre, jo mere vi lever på en livsløgn, på luftkasteller, på dagdrøm,
på virkelighedsflugt. Den hallucinerende skitzo er vel egentlig kun
værre, hvis hans "små blå mænd" kommanderer ham til at myrde.

At have overstået en krise via elektrochok, spændetrøjer, psykofarmaka
kan nok sammenlignes med brug af smertestillende midler - men det er
ofte mere centrale ting i psyken, som man flygter fra ved at give sin
personlighed "krykker" og være "som kalkede grave" - en facade stivet
af med kunstige molekyler, hvis vandring og effekt intet menneske
forstår til bunds, jvf det indledende og afslørende Lærebogs-CITAT
nedenfor:

"Medicinsk behandling i psykiatrien er ikke rettet mod årsager, men
mod symptomer. Det betyder , at der ikke findes lægemidler, der kan
helbrede skitzofreni, depression eller angst. Lægemidlerne må aldrig
blive en erstatning for psykosociale tiltag. Medikamenter kan hjælpe
patienten til at indse betydningen af disse tiltag." J Engelstad Snoek
og K Engedal "PSYKIATRI-LÆREBOG" Oslo, 2001

..

" You know, Tolstoy, like myself, wasn't taken in by
superstitions like science and medicine. George
Bernard Shaw

" Mange kokke forsalte suppen, og mange læger fører snart til
graven. Danske Ordsprog

" For hver sygdom, lægerne helbreder med medicin, fremkalder de
ti hos raske mennesker ved at indpode dem med den virus, som er tusind
gange mere farlig end nogen mikrobe: ideen at man er syg Marcel
Proust

" Menneskehedens værste sygdomme er opstået udfra kampen mod
sygdomme. Nietzsche

" The science of Psychiatry is now where the science of
Medicine was before germs were discovered
Malcolm Rogers

"Patience is the best medicine. John Florio

" At ligge stille og tænke lidet, er den billigste medicin for
sjælens sygdomme. Nietzsche

" Civilisation er den uafladelige formering af unødvendige
nødvendigheder. Mark Twain

" Det er ikke antallet af nervøse lidelser og patienter, der er
vokset, men antallet af læger, som er i stand til at studere
sygdommme. Anton Tjekhov

" Lægens job er: Altid trøste, - ofte lindre - sjældent
helbrede. Hippokrates, lægekunstens far

- Læger er ikke en stand, det er en sammensværgelse.
Voltaire

" Læger foreskriver medicin, som de kun ved lidt om, for at
forebygge sygdomme, som de ved endnu mindre om hos mennesker, de ved
intet om. Voltaire

" Medicinens kunst består i at more og opmuntre patienten, mens
naturen helbreder sygdommen Francois de Voltaire

" Hvis jeg ikke åd stesolider, ville jeg være narkoman.
Graffiti

" We have not lost faith, but we have transferred it from God
to the medical profession George Bernard Shaw