musvåge- eller hvad
Fra : uh

Dato : 18-01-06 12:45

I lighed med sidste vinter har jeg haft besøg af en rovfugl i haven. Den kom
et par timer efter at en knogle med fedt og kødrester blev hængt ud. Jeg var
heldig at opdage den og ikke omvendt, så jeg fik taget en del billeder og
lidt video - desværre gennem 2 lag vinduesglas.

Fuglen opgav kødbenet som hang i en hængebirk og var svært at få fodfæste
på - nok for tæt ved jorden, og fandt i stedet en fedtklump som lå på
jorden.

Den ser utrolig stor ud, når den lander i ens have, og den sad faktisk og
spiste på jorden i måske 2-4 min., alt mens den var meget vagtsom. Sjovt nok
var solsortene også tilstede imens på foderbrædderne, har de ikke respekt
for sådan en kæmpe?

Har postet et foto i dk.binaer for at få hjælp til ID af fuglen, jeg synes
ikke det billede jeg fandt på dfo's side af en musvåge var identisk nok -
der er garanteret en af jer som kan belære mig - på forhånd tak.

mvh uh

Fra : Georg Tranholm

Dato : 19-01-06 12:36

Hej

Stol blot på din intuition. Det ER en musvåge som fouragere derude
i din have.

Mvh. GT