Er gruppen død?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 12-01-06 08:29

Hej fuglevenner -

Hvor bliver alle indslagene af?

Jeg savner både spørgsmål/svar og de altid spændende lokalobservationer.

Skal vi ikke lige tage os lidt sammen?

- Jensby

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-01-06 10:14

Hmm... de fleste bruger nok www.netfugl.dk og www.fugleognatur.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Max

Dato : 14-01-06 01:11

Hej Jan

> Jeg savner både spørgsmål/svar og de altid spændende
> lokalobservationer.

Ja, meget liv er her ikke, men du kan måske svare mig på
hvad en relativ stor fugl som en rørhøg lever af her om
vinteren, så den nemlig idag over det område hvor den
yngler senere på året.

En anden sjov ting jeg har bemærket den senere tid er
en rågeflok der om morgenen trækker fra skoven ud på
engen og på vejen pasere den bygning jeg sidder i, ja
der slår en små 50 stykker sig ofte ned på kanten af
taget inde på nabobygningen, og det ser jo sjovt ud,
men skulle tro de var anbragt der af en maskine så
regelmæssigt sidder de i nøjagtig samme afstand
til hinanden, det er som at se et geled spldater
rette ind til højre :)

Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-01-06 01:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev og det ser jo sjovt ud,
> men skulle tro de var anbragt der af en maskine så
> regelmæssigt sidder de i nøjagtig samme afstand
> til hinanden, det er som at se et geled spldater
> rette ind til højre :)

De sidder i 'et haks' afstand.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 14-01-06 10:11

Hej Preben

> De sidder i 'et haks' afstand.....

Ja, det er jeg klar over, men spøjst ser det ud. Talte forøvrigt
men en ornitolog engang, han fortalte at man i en mågekoloni
kunne fastslå hvilke måger der havde bygget rederne ved at
måle afstanden mellem den, de er jo også bygget med et
haks afstand.

Mvh Max

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 15-01-06 10:28

> [...]
> hvad en relativ stor fugl som en rørhøg lever af her om
> vinteren, så den nemlig idag over det område hvor den

Mon ikke den lever af nogenlunde det samme, som den gør om sommeren, -
nemlig mus og småfugle.
Er du sikker på, at det ikke er en Blå Kærhøg du har set, den er dog mere
almindelig på denne årstid?

Poul E. Kristensen

Fra : Max

Dato : 17-01-06 22:54

Hej Poul

> Er du sikker på, at det ikke er en Blå Kærhøg du har set, den er dog
> mere almindelig på denne årstid?

Nej, jeg er næsten sikker på at det var rørhøgen, der holder et par til
på engen der hvor de har ynglet de sidste par år, og der holder også
nogle mindre rovfugle til på den eng.

Mvh Max