Fugle CD/DVD
Fra : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dato : 04-01-06 17:35

Hej

Findes der en cd/dvd med fugle arter og levesteder på marked ?

mich

Fra : HMH

Dato : 05-01-06 03:17

"xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" <benzo@webspeed.dk> wrote in message
> Hej
>
> Findes der en cd/dvd med fugle arter og levesteder på marked ?
>
> mich

jeps

Fra : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dato : 05-01-06 15:18

Ooooh, fedt svar. Fik du nogle til at hjælpe dig.

1. Hvilke ?
2. Er der nogle der er bedre end andre ? Nævn CD / DVDens navn.
3.Er det bedre at købe en bog og slå op i den i stedet ?

VH / M

Fra : HMH

Dato : 05-01-06 16:32

jeg har set een på emule der kan downloades, men det må man jo ikke.
den hedder l'encyklopedie des oiseaux (eller noget - det er fransk, så der
skal strøes lidt accenter ud over).

Fuglestemmer på cd kan købes i dk - den hedder "fuglestemmerne omkring os" -
der er 200 danske arters sang, kald mm på. Det er den jeg bruger.

Der findes også noget mere omfattende cd-lydværk, jeg har set rekvalmer for
på netfugl.dk, men det er vist pænt dyrt

Den bedste bog IMNSHO er "fugle i felten", evt suppleret med "Europas Fugle"

Jeg bruger en bog, for den kan man slæbe med ud i felten - og så er den
hurtig at slå op i, sådden een. :)

Fra : Ottar

Dato : 05-01-06 21:07

Jeg bruker denne:The CD-ROM Guide to All the Birds of Europe, versjon 7

http://www.naturogfritid.no/default.asp?VS=detalj&ID=320005

Abefales.

Ottar

Fra : Ole

Dato : 08-01-06 12:00

Man køber jo ikke kød hos bageren, så fugle cd/dvd/bøger køber naturligvis
hos Dansk Ornitologisk Forening!

Hjemmeside med alt derindenfor hedder www.naturbutikken.dk, og du går ind
under video dvd, her finder du "The birds of Britain and Europe", den er nok
det bedste der i øjeblikket eksisterer indenfor fugle dvd'er.

Omhandler 650 europæiske arter. 12 timer og 35 min. optagelse.

Ole