Ur Vulcain - IKKE til salg
Fra : Henrik

Dato : 25-01-06 21:53

Hej er der nogen her der kender lidt til schweiziske ure - især mærket
Vulcain

yderligere info: http://www.123hjemmeside.dk/moebler_til_salg/2205339

Henrik V
http://www.123hjemmeside.dk/moebler_til_salg stadig masser af fine sager til
salg

Fra : Henrik

Dato : 26-01-06 13:50

"Henrik" skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen her der kender lidt til schweiziske ure - især mærket
> Vulcain http://www.123hjemmeside.dk/moebler_til_salg/2205339

Tak til Jacob og Victor som har sendt nogle gode og spændende links

http://euroluxeme.com/brands_vulcain.html
http://chronomania.free.fr/Articles/Vulcain/vulcain.html
http://www.vulcain-watches.ch/

Jeg har pejlet mig frem til at min far købte det i efteråret 1947 i
Schweitz, og i mange år var det ham et kært eje, tro pokker når det var
noget så innovativt som det ... Casio go home

Jeg har allerede sendt en mail afsted til "nye" fabriks, for at høre om de
kan sætte uret i stand.

Fra : Lars Holst

Dato : 26-01-06 20:16

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> said in

> [...]
> var noget så innovativt som det ... Casio go home
>
> Jeg har allerede sendt en mail afsted til "nye" fabriks, for at høre

Omtrent hvor i landet bor du?

Hvis nu fabrikken afviser renovering uden mellemled så er der nogle få
seriøse urmagere spredt ud over det ganske land som enten selv er
kompetente eller som kan videresende det til Schweitz.

--
Lars Holst

Fra : Henrik

Dato : 27-01-06 14:44

"Lars Holst" < skrev i en meddelelse

> [...]
> seriøse urmagere spredt ud over det ganske land som enten selv er
> kompetente eller som kan videresende det til Schweitz.

Jeg er lutter ører og øjne (Læs: de har endnu ikke svaret) ... jeg synes det
kunne være sjovt at gå med et sådant ur, men omvendt frygter jeg lidt for om
en reperation kan svare sig.
Men, for nu at vende tilbage til dit spørgsmål, så bor jeg i Kolding.

Fra : Lars Holst

Dato : 27-01-06 21:47

> [...]
> jeg lidt for om en reperation kan svare sig.
> Men, for nu at vende tilbage til dit spørgsmål, så bor jeg i Kolding.

Måske:
Urmager Poul Halse
Søndergade 33
8700 Horsens
Telefon + 45 75 62 36 33

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 27-01-06 23:28

Prøv evt. http://www.uhrmageriet.dk/

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 27-01-06 23:33

KLIP

Han kunne også snuse lidt rundt på http://www.vintageure.dk

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Holst

Dato : 29-01-06 14:06

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> said in news:43da9fed$0$2096
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Han kunne også snuse lidt rundt på http://www.vintageure.dk

Absolut et fedt sted for urentusiaster.
Men det giver desværre ikke adgang til nogen egentlig urmager i hans område
som kan renovere hans Vulcain.
Forresten et ultra cool ur efter min smag.

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 29-01-06 14:57

KLIP

> Absolut et fedt sted for urentusiaster.
> Men det giver desværre ikke adgang til nogen egentlig urmager i hans
> område
> som kan renovere hans Vulcain.

Det har du ret i, men trods alt et fingerpeg om, hvor han skal søge evt.
sammenligning i reperationspriserne..;)

> Forresten et ultra cool ur efter min smag.

100% enig.

Jeg kendte slet ikke mærket og med stor interesse kigget på virksomhedens
ure af i dag.

De er bestemt et nærmere studie værd..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik

Dato : 29-01-06 19:26

"Lars Holst" skrev i en meddelelse

> Absolut et fedt sted for urentusiaster.
> Men det giver desværre ikke adgang til nogen egentlig urmager i hans
område
> som kan renovere hans Vulcain.

Et godt site, ja ... og fluks kastede jeg en forespørgsel ud i deres debat,
desværre lige så resultatløst som at skrive til fabrikken ...

> Forresten et ultra cool ur efter min smag.
Tak ..

Henrik V

Fra : Henrik

Dato : 29-01-06 20:25

"Lars Holst" skrev i en meddelelse .
> Men det giver desværre ikke adgang til nogen egentlig urmager i hans
område
> som kan renovere hans Vulcain.

PS placeringen er vel underordnet, bare han kan sit kram

Fra : Lars Holst

Dato : 29-01-06 23:08

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> said in news:43dd168c$0$47086
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> område
>
> PS placeringen er vel underordnet, bare han kan sit kram

Hvis placeringen er underordnet er der, foruden den nævnte i Århus, et par
stykker i KBH som kan noget.

KROGNOS URMAGERI - Jørgen Petersen
Frederiksberg Allé 70
1820 Frederiksberg C, Denmark
Telefon: +45 33 79 14 50

MØLBAK URMAGERI - Bo Mølbak
Øster Farimagsgade 16
2100 København Ø, Denmark
Telefon: +45 35 43 46 64

Der er flere men husker ikke umiddelbart deres navne.
Kommer sikkert op i hukommelsen når jeg er kravlet til køjs.
Sådan er det altid.

--
Lars Holst

Fra : Ole Stigaard

Dato : 29-01-06 23:14

Sun, 29 Jan 2006 23:08:16 +0100, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> skrev:

> [...]
> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hvis placeringen er underordnet er der, foruden den nævnte i Århus, et

Mølbak kan jeg selv umiddelbart anbefale. Laver et godt stykke arbejde til
en fair pris.

Ole