Hvad er der galt her?
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 17:33

Hvad er der i vejen med denne kode?

unit InputBox;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Edit1: TEdit;
Button1: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

Var
InputTekst: string;
begin
InputTekst := InputBox('Input Box','Skriv noget tekst:',''); *)
Edit1.Text:= InputTekst;
end;

end.

*) Jeg får fejlen:
[Error] InputBox.pas(31): E2029 '.' expected but '(' found

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 18:47

"Museumsmedarbejderen" <Industrimuseet> skrev i en meddelelse
> [...]
> Form1: TForm1;
>
> implementation
>
> {$R *.dfm}
>
> procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
> Var
> InputTekst: string;
> begin
> InputTekst := InputBox('Input Box','Skriv noget tekst:','');
> *)
> Edit1.Text:= InputTekst;
> end;
>
> end.
>
> *) Jeg får fejlen:
> [Error] InputBox.pas(31): E2029 '.' expected but '(' found

Fejlen er i filen InputBox.pas så kik i den

/HK

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 18:51

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Museumsmedarbejderen" <Industrimuseet> skrev i en meddelelse

> Fejlen er i filen InputBox.pas så kik i den

Vrøvl , glem det. Hvis jeg kopiere din kode få jeg ingen fejl, jeg bruger
Delphi 7

/HK

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-01-06 19:34

> [...]
> InputTekst: string;
> begin
> InputTekst := InputBox('Input Box','Skriv noget tekst:','');

Jeg ville være meget betænkelig ved at kalde en unit det samme som en
funktion.
Nu bruger jeg aldrig InputBox, men kan det tænkes at default texten SKAL
være tilstede? Det er jo det der er formålet med det, iflg. Help (jeg bruger
Delphi 6)

Nico

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 19:36

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu bruger jeg aldrig InputBox, men kan det tænkes at default texten SKAL
> være tilstede? Det er jo det der er formålet med det, iflg. Help (jeg

Ja self. det tænkte jeg ikke lige på, men Museumsmanden kan komme uden om
det ved at indsætte Dialogs foran Inputbox, sådan:
InputTekst := Dialogs.InputBox('Input Box','Skriv noget tekst:','');

/HK