Mediaplayer
Fra : Nico de Jong

Dato : 21-01-06 12:21

Hej

Jeg sidder og bokser med en funktion jeg ikke kan få til at køre.
Koden er :

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
mediaplayer1.filename := 'c:\programmer\ahead\nero\trumpet1.wav';
mediaplayer1.Open;
mediaplayer1.play;
mediaplayer1.Close;
show_form;
end;

Filen findes, og den spilles korrekt i rutinen hvor man kan sætte Windows
lydene.
Jeg har prøvet med forskellige versioner; ovenstående er kun 1 af dem.
Jeg har også forsøgt at gøre det helt automatisk, dvs DeviceType =
dtWaveAudio, AutoEnable og AutoOpen = true, og udfyldt filename.

Nogen der kan kast lidt lys over dette problem ?

Nico

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-01-06 12:22

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg sidder og bokser med en funktion jeg ikke kan få til at køre.

Glemte at sige at jeg bruger Delphi 6, og Windows 2000 Prof.

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 12:31

> [...]
> dtWaveAudio, AutoEnable og AutoOpen = true, og udfyldt filename.
>
> Nogen der kan kast lidt lys over dette problem ?

Prøv at fjerne linien:
mediaplayer1.Close;

/HK

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-01-06 19:28

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at fjerne linien:
> mediaplayer1.Close;

Dette gør ikke nogen forskel

Nico

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 19:42

> "Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> Dette gør ikke nogen forskel

Det virker fint her hvis jeg fjerner mediaplayer1.Close; men det kan du
self. ikke bruge til så meget.

/HK

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-01-06 20:42

> Det virker fint her hvis jeg fjerner mediaplayer1.Close; men det kan du
> self. ikke bruge til så meget.

Problemet er løst. Baseret på Museumsmedarbejderens problem, satte jeg
Application. foran. Det løste det ikke, men Form1. gjorde !
Jeg forstår det ikke rigtigt, fordi jeg kun har 1 tMediaPlayer i hele
programmet, endda i samme Form som jeg kalder den.

Nico