Reklame :-)
Fra : Hans

Dato : 20-01-06 20:49

Hej

Tillader mig at lave lidt reklame her, egentlig fordi jeg gerne vil have
lidt indput og forslag til programmet der er lavet i Delphi 7 og naturligvis
er ganske gratis.

www.kroning.dk > Radio player

Radio player er et lille og meget simpelt program der gør det mulig at lytte
til netradio uden at du behøver at gå ind på en hjemme side, du klikker blot
på den kanal du ønsker og afspilningen starter.
Der er i øjeblikket ca. 45 danske kanaler at vælge i mellem men du kan selv
tilføje alle de kanaler du vil.

Jeg har kun testet det med windows XP, jeg gætter på at det vil virke på
Win2k men er ikke sikker på Win98

Mvh
HK

Fra : Thor

Dato : 21-01-06 00:03

Hej Hans

Det er fint program som jeg allerede har glæde af!
1000 tak

mvh Thor

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-01-06 07:50

> Det er fint program som jeg allerede har glæde af!
> 1000 tak

Det virker ikke hos mig. Jeg får omkring 40 messageboxer "Interface not
supported", og så kommer musikken bagefter.

Nico

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 09:27

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker ikke hos mig. Jeg får omkring 40 messageboxer "Interface not
> supported", og så kommer musikken bagefter.

Hvilken windows bruger du og hvilken version af windows media player har du?

/HK

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-01-06 12:14

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken windows bruger du og hvilken version af windows media player har
du?

Windows 2000 Professional. Jeg kan ikke finde Media Player. Kan du ikke give
et bestemt filnavn, så jeg kan se hvor gammelt det er?
Når jeg åbner programmet, dvs ser en liste over tilgængelige kanaler, kan
jeg ikke få lov at lukke vinduet. Allerede her siges der "interface not
supported"

Nico

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 12:28

> [...]
> Når jeg åbner programmet, dvs ser en liste over tilgængelige kanaler, kan
> jeg ikke få lov at lukke vinduet. Allerede her siges der "interface not

Microsoft windows media player, findes som standard her i den danske version
af windows XP:
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe

Mvh
HK

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-01-06 19:44

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

Problemet er løst.
MediaPlayer var der slet ikke... Nu er den downloaded, og det hele funker
Jeg havde håbet at det også ville løse mit andet problem, det med afspilning
af en trompetsolo, men det var desværre ikke sådan

Nico

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 10:31

> [...]
> selv tilføje alle de kanaler du vil.
>
> Jeg har kun testet det med windows XP, jeg gætter på at det vil virke på

Kanal listen gemmes i en ini fil, jeg har en ide om at det kunne være smart
hvis brugerne kunne sende deres kanal liste til en central server og
samtidig kunne få en kanal liste tilbage med kanaler som de ikke har i
forvejen, på den måde kunne man jo få opbygget en god lang kanal liste.
Nogle ideer til hvordan dette kan foregå i praksis?

/HK

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 21-01-06 13:45

hep...

Ikke tosset.... et par smaa skønhedsfejl, men ganske udemærket.

mht 'kanal-lister' ville jeg -hvis det var mit proj- tænke en eller
anden form for kategori ind i det - eks 'klasisk' 'jazz' 'blues'.
-lidt ligesom winamp har....

hvis du bare servere en kæmpe liste tar det jo lang tid at finde noget
man gider at høre.

mht det tekniske med at dele saadan en liste, er der jo masser a
muligheder... jeg ville nok lave det med SOAP, men det er nok fordi det
er det jeg kender bedst...

/Finn

Fra : Hans

Dato : 21-01-06 14:20

"Finn Bindeballe" <ohno@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -lidt ligesom winamp har....
>
> hvis du bare servere en kæmpe liste tar det jo lang tid at finde noget man

Go ide

> mht det tekniske med at dele saadan en liste, er der jo masser a
> muligheder... jeg ville nok lave det med SOAP, men det er nok fordi det er
> det jeg kender bedst...

Har lige kikket ganske kort på starten af
http://www.w3schools.com/soap/default.asp det ser ud til at det har mest med
http hjemmesider og den slags at gøre men jeg tager måske fejl? Jeg havde
tænkt på noget mere simpelt, noget med at programmet henter kanal listen fra
serveren (ren tekst) og sammenligner denne med den som brugeren allerede har
og viser så forskellen og sender så de kanaler brugeren har som ikke findes
på serveren til serveren.

/HK

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 21-01-06 16:09

hep...

du tar fejl...*S*....

hurtigt, nemt og kort fortalt, gaar det ud paa at du har functioner
kørende paa en anden server. dem kan du 'kalde' med parametre fra dit
eget prog., os saa modtage et resultat. du kan bruge næsten alle pascal
typper, og du kan opfinde nye.

det fede ved det er, at det er en standart maade at gøre tingene paa,
saaledes at den der laver server-delen, (kaldet wep-service) kan lave
den i lige precic det miliø han kan li -( VB feks - gud forbyde det) -
og 'clienten' kan laves i noget MEGET BEDDERE(delphi). eller omvendt.

Det yderlige 'fede' er at alt forgaar Http-agtigt. dvs du skal ikke til
at opfinde snedige maader, hvormed man faar aabnet en FW eller NAT
router .... alt KAN goregaa paa port 80.. - og naar dir proj saa bliver
meget hemligt kan det med et snuptag flyttes op paa HTTPS - altsaa super
hemligt.

/Finn