popopmenuer
Fra : Vinther

Dato : 15-01-06 22:18

hejsa.

er der en herind der ved noget om popop menuer.

jeg kan godt få dem lavet og komme frem når man klikker på højre musknap men
kan de lade sig gør at få dem til at komme frem når man trykker på venster
musknap i stedet for højre?

kan i have det godt.

Fra : Hans

Dato : 15-01-06 22:55

"Vinther" <2584431m002@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg kan godt få dem lavet og komme frem når man klikker på højre musknap
> men kan de lade sig gør at få dem til at komme frem når man trykker på

Brug OnMouseUp for den aktuelle control og kald så Popup menuens Popup
proceduren.

/HK

Fra : Vinther

Dato : 17-01-06 20:32

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Vinther" <2584431m002@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Brug OnMouseUp for den aktuelle control og kald så Popup menuens Popup
> proceduren.

hej hans.

jeg prøved det du skrev her over men der sker det somme som da jeg brugte
onclick hændelsen.

Fra : Hans

Dato : 17-01-06 21:40

> "Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> hej hans.
>
> jeg prøved det du skrev her over men der sker det somme som da jeg brugte
> onclick hændelsen.

Og hvad sker der?

/H

Fra : Vinther

Dato : 17-01-06 22:16

> "Vinther" <2584431m002@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad sker der?

ja ved mig der sker det samme som ved onclick hændelsen.

altså ved at have en knap og på den knaps onmouseup hændelse kalder jeg så
til popop menun.

men det er nok ik sådan aligvel som jeg forstod det.

Fra : Hans

Dato : 17-01-06 22:37

"Vinther" <2584431m002@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse

<klip en masse>

> [...]
> til popop menun.
>
> men det er nok ik sådan aligvel som jeg forstod det.

Jeg forstår ikke helt hvad du vil.
Men at få en popupmenu frem når du klikker på venstre knap skulle ikke være
noget problem jeg bruger det selv flere steder.

/HK

Fra : Vinther

Dato : 17-01-06 23:26

> [...]
> Men at få en popupmenu frem når du klikker på venstre knap skulle ikke
> være noget problem jeg bruger det selv flere steder.

jeg vil bare det som du selv siger nemlig få popopmenu frem ved klik på
venstre knap.

og jeg tror jeg gør hvad du siger men måske gør jeg det forkert.

jeg vil gerne have en popopmenu frem ved at venstreklikke på menuen. vis du
vil vide hvad jeg har gjort så er det her.

jeg har lavet min popopmenu og jeg har en knap.

jeg tilføjer popopmenuen under egenskaben popopmenu´på min knap.

og så har jeg på knappens onmousup hændelse kaldt min popopmenu.

er det ikke sådan du mener?

Fra : Michael Haase

Dato : 17-01-06 23:36

Vinther skrev dette den 17-01-2006 23:26:

> [...]
>
> jeg tilføjer popopmenuen under egenskaben popopmenu´på min knap.
>
> og så har jeg på knappens onmousup hændelse kaldt min popopmenu.

Prøv at føje følgende til din knaps onMouseUp, og IKKE tilføje
popupmenuen til knappens egenskaber.

procedure TForm1.Button1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if (button=mbleft) then
popupmenu1.Popup(x,y)
end;

--
Michael Haase

Fra : Vinther

Dato : 18-01-06 17:33

"Michael Haase" <micvans@netscape.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> til knappens egenskaber.
>
> procedure TForm1.Button1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;

jo det kan godt virke men med højer musetast kommer popop vindued det
rigtige sted auttomatisk uden at skal sæt x og y korddinater på som i den
funktion du skriver her.

det er også underligt jeg ikke kan få hans metode til at funger her

men jeg vil sige tak for hjælpe til alle jer sammen og tak for jers
tålmoddighed.