java commapi i linux
Fra : Bjørn Grønbæk

Dato : 24-01-06 18:10

Hejsa

Er der nogen der har haft held til at få det nye version 3.0 af Sun's
communications API til at virke under linux? Den vejledning der medfølger
fra Sun giver mig ikke rigtigt noget brugbart:

gronbaek@sharkoon$ java BlackBox

java.io.IOException: Error instantiating class com.sun.comm.LinuxDriver
com.sun.comm.LinuxDriver
at
javax.comm.CommPortIdentifier.loadDriver(CommPortIdentifier.java:239)
at
javax.comm.CommPortIdentifier.<clinit>(CommPortIdentifier.java:109)
at BlackBox.main(Unknown Source)
Exception in thread "main" java.lang.UnsatisfiedLinkError: isDevLink
at com.sun.comm.Unix.isDevLink(Native Method)
at com.sun.comm.PathBundle.add(PathBundle.java:108)
at
com.sun.comm.PlatformPortBundle.<init>(PlatformPortBundle.java:44)
at
javax.comm.CommPortIdentifier.<clinit>(CommPortIdentifier.java:138)
at BlackBox.main(Unknown Source)

Jeg har også prøvet diverse ting beskrevet ved rxtx og diverse andre steder
uden held. Men hvis Sun kalder det for en linux udgave skulle det ville
spille under linux umiddelbart...

VH

Bjørn

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 24-01-06 19:01

Bjørn Grønbæk wrote:
> java.io.IOException: Error instantiating class com.sun.comm.LinuxDriver
> com.sun.comm.LinuxDriver

Fik du noget ud af svaret på
http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=694194&messageID=4033378
?

Fra : Bjørn Grønbæk

Dato : 24-01-06 21:04

Hej Johnnie

Nej, jeg havde faktisk ikke set at der var blevet svaret. Men det hjælper
mig nu ikke rigtigt...

gronbaek@sharkoon$ echo $LD_LIBRARY_PATH
/home/gronbaek/Dokumenter/Programmering/comm3.0_u1_linux/commapi/lib/:

hvilket er placeringen af libLinuxSerialParallel.so.
Og jeg har også prøvet at placerer libLinuxSerialParallel.so
i /usr/lib men uden at det har hjulpet.
Mit sidste nye bud var at det måske havde noget med rettigheder at gøre...
men det ser ikke sådan ud efter nogle test.

Jeg svarer også på forum.java.sun.com nu.

Bjørn