java communication api
Fra : thomas

Dato : 12-01-06 09:46

Hej Ng

jeg vil gerne lave et program som snakker med en com port.

jeg har søgt denne ng igennem og fundet ud af at jeg skal brug
javax.comm (Java Communications API)

hvis jeg så vil hente den på http://java.sun.com/products/javacomm/
står der at den er lavet til Solaris SPARC, Solaris x86, and Linux x86.

hvad gør jeg så under win32 ? nogen som kan hjælpe.

mvh
thomas

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 12-01-06 13:47

thomas skrev:
> hvis jeg så vil hente den på http://java.sun.com/products/javacomm/
> står der at den er lavet til Solaris SPARC, Solaris x86, and Linux x86.
>
> hvad gør jeg så under win32 ? nogen som kan hjælpe.

Jeg har ikke lige en komplet løsning liggende, men måske denne side
kan hjælpe dig:
http://www.rxtx.org/
Der er open source implementationer af javax.comm, men de ligger i en
anden pakke gnu.io pga. Sun's licens. Download deres version 2.1 og se
på den.

Mvh.
Bjarke W.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-01-06 13:55

thomas wrote:
> [...]
> står der at den er lavet til Solaris SPARC, Solaris x86, and Linux x86.
>
> hvad gør jeg så under win32 ? nogen som kan hjælpe.

Det er sjovt, Sun havde på et tidspunkt en Win32 referenceimplementering
på den side, hvorfor har de mon fjernet den? Jeg har den doog stadig
liggende hvis du ikke kan få rxtx til at virke.

Fra : jan.sch.hansen@gmail~

Dato : 12-01-06 21:18

Hej

Du skal vælge at downloade "Solaris x86 Platform" den dur også til
win32.

Mvh. Jan

Fra : thomas

Dato : 13-01-06 08:35

jan.sch.hansen@gmail.com skrev:
> Hej
>
> Du skal vælge at downloade "Solaris x86 Platform" den dur også til
> win32.
>
> Mvh. Jan

tak for jeres hjælp

Mvh