Printe fra applet
Fra : Martin

Dato : 10-01-06 18:11

Er det muligt at printe fra en applet? Jeg har søgt på nettet og flere
steder nævnes, at en applet skal være signed for at man kan printe fra
den. Er det korrekt?

I mit tilfælde ønsker jeg at printe indholdet af en Dialog (AWT).
Såfremt det er muligt, at printe fra en applet - er der så nogen som
kan hjælpe mig lidt på vej?

Jeg har forsøgt følgende uden held:

Tilføjet import java.awt.print.printable
Sørget for at klassen (Dialog'en) implements Printable
Tilføjet funktionen int print(Graphics graphics, PageFormat
pageFormat, int pageIndex) og sat en returværdi.

Appletten kompiler, men under afvikling får jeg en
ClassNotFoundException.

/ Martin

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 10-01-06 19:16

Martin skrev:
> Er det muligt at printe fra en applet? Jeg har søgt på nettet og flere
> steder nævnes, at en applet skal være signed for at man kan printe fra
> den. Er det korrekt?

Uden jeg ved det med sikkerhed, vil jeg mene det, ja. Som default har
en applet ikke adgang til saerlig meget, medmindre den er signed,
hvorved den automatisk faar flere rettigheder.
Du kan f.eks. lave en self-signed applet der udloeber efter et halvt
aar, hvor du saa maa lave en ny signering, men hvis det skal bruges til
et stoerre projekt er det nok en god ide at koebe et certifikat til den
slags.

> Jeg har forsøgt følgende uden held:
>
> Tilføjet import java.awt.print.printable

Skal bare lige vaere sikker paa at du her skriver Printable med stort
(i din import). Men ellers ville det jo nok heller ikke kompile.

> Appletten kompiler, men under afvikling får jeg en
> ClassNotFoundException.

Kan du sige noget mere om hvornaar du faar fejlen? I hvilken kode
fejler den? Jeg synes det ville vaere underligt hvis det er klasser fra
java.awt-biblioteket den mangler og jeg mener man faar en
AccessException e.lign. hvis fejlen ligger i at den ikke er signed (og
man derved ikke har adgang til at printe).

Mvh.
Bjarke W.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-06 20:53

Martin <nej@tak.du> writes:

> Appletten kompiler, men under afvikling får jeg en
> ClassNotFoundException.

Det lyder som om appletten ikke kører i den JVM du tror.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/