OBJECT-tag'et og Java Applets
Fra : Jacob Jensen

Dato : 11-12-05 19:30

Jeg har tidligere skrevet dette indlæg på html-gruppen, men er blevet
opmærksom på at dette måske ville være et bedre sted.

Hej

Jeg har hidtal brugt APPLET-tag'et når jeg har inkluderet Java Applets, men
nu ser jeg er det er udgået fra html-specifikationen og istedet skal man
bruge OBJECT.

Er der nogle der kan give mig et eksempel på et stykke html-kode som
benytter OBJECT til at inkludere et Java Applet? Jeg har fundet et par
stykker på nettet, men ingen af dem ser ud til at virke.

Jacob

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-12-05 17:56

Jacob Jensen wrote:

> [...]
> benytter OBJECT til at inkludere et Java Applet? Jeg har fundet et par
> stykker på nettet, men ingen af dem ser ud til at virke.

Du er ikke den eneste, der har problemer i den retning - Sun anbefaler,
at man stadig bruger "applet", men har også et par eksempler på "object"
(og "embed") til Internet Explorer og Mozillla:

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/guide/plugin/developer_guide/using_tags.html

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jacob Jensen

Dato : 12-12-05 18:13

> [...]
> man stadig bruger "applet", men har også et par eksempler på "object" (og
> "embed") til Internet Explorer og Mozillla:

Den har jeg kigget på, men jeg vil gerne undgå sådan noget snask :)

Jacob

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-12-05 15:42

Jacob Jensen wrote:

> Den har jeg kigget på, men jeg vil gerne undgå sådan noget snask :)

Mon ikke der er en grund til, at Sun anbefaler noget "snask"?

Jeg synes de argumenterer meget godt for deres anbefalinger - jeg tror
ikke du får det meget bedre, hvis tingene skal fungere i virkelighedens
verden...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jacob Jensen

Dato : 13-12-05 21:29

> Jeg synes de argumenterer meget godt for deres anbefalinger - jeg tror
> ikke du får det meget bedre, hvis tingene skal fungere i virkelighedens
> verden...

<APPLET> virker vel stadig.

Jacob

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-12-05 00:38

Jacob Jensen wrote:

> <APPLET> virker vel stadig.

Øh ja - det er jo netop også det, de anbefaler(*), at man bliver ved med
at bruge, selv om det er deprecated.

Når du nævnte "snask", troede jeg også det omfattede brug af deprecatede
tags.

(*) Note: The HTML specification states that the applet tag is
deprecated, and that you should use the object tag instead. However, the
specification is vague about how browsers should implement the object
tag to support Java applets, and browser support is currently
inconsistent. Sun therefore recommends that you continue to use the
applet tag as a consistent way to deploy Java applets across browsers on
all platforms.
Fra

Fra : Jacob Jensen

Dato : 17-12-05 14:27

> Når du nævnte "snask", troede jeg også det omfattede brug af deprecatede
> tags.

Det var nu mere sådan noget med browser check og workarounds som virker
fordi den ene browser tolker det der er kommentarer og en anden springer det
over. Den slags :)

> [...]
> recommends that you continue to use the applet tag as a consistent way to
> deploy Java applets across browsers on all platforms.

Ja, min løsning er indtil videre også blot at bruge <APPLET> men det der
står på den side du henviser til under "Mixed-Browser Environment" er noget
blanding af object og noget andet som jeg ikke helt har styr på (embed?)

Jacob