JFrame, JDialog og Windows
Fra : Janus

Dato : 04-12-05 20:25

jeg har en JDialog, som jeg instatierer med en JFrame i konstruktøren og
true for modal.
Når jeg skifter fokus fra min java applikation til et andet vindue og
derefter vælger applikationen fra task baren, er det kun JDialogen der
kommer frem.
Alt-Tab'er jeg der imod til min applikation, er det JFramen, der kommer
frem (altå ikke JDialogen), dog stadig med JDialogen som modal.

Hvordan får jeg begge grafiske elementer til at blive vist, uanset
hvordan jeg skifter fokus til min applikation igen?

På forhånd tak,

Janus

--

Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Søren Løbner

Dato : 05-12-05 14:36

Janus wrote:
> Hvordan får jeg begge grafiske elementer til at blive vist, uanset
> hvordan jeg skifter fokus til min applikation igen?
>
> På forhånd tak,
>
> Janus

Har du disse med:

   obj.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
   obj.pack();
   obj.setVisible(true);

Ved ikke rigtig om det er det som er galt - men jeg mener at have hørt om det før.

-Søren

Fra : Mikael Flensborg

Dato : 05-12-05 15:55

Søren Løbner wrote:

> [...]
> obj.pack();
> obj.setVisible(true);
>
> Ved ikke rigtig om det er det som er galt - men jeg mener at have hørt

Tror ikke lige det er det han mener.. Jeg er selv ret irriteret over at
når man klikker på en Frame i Windows taskbaren, som er blokket af en
modal dialog, så får man framen frem, men ikke dialogen, og kan således
ikke rigtig stille noget op med den frame (mange brugere vælger at force
quitte applikationen i dette tilfælde), uden at alt-tabbe sig frem til
dialogen som blokker. Er der nogen der kender en metode til ALTID at få
dialogen som knytter sig til framen synlig i sammen hug som framen?

/Mikael

Fra : Filip Larsen

Dato : 05-12-05 20:15

Mikael Flensborg skrev

> Jeg er selv ret irriteret over at
> når man klikker på en Frame i Windows taskbaren, som er blokket af en
> modal dialog, så får man framen frem, men ikke dialogen, [...]

Hvis ellers I har husket at angive den korrekte JFrame owner i
constructor for jeres JDialog så skulle det virke. Jeg kan i hvert fald
ikke rigtig genskabe sitationen her, så måske en af jer har et lille
testeksempel der opfører sig som I siger?

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Janus

Dato : 05-12-05 20:22

Mikael Flensborg wrote:

> [...]
> dialogen som blokker. Er der nogen der kender en metode til ALTID at få
> dialogen som knytter sig til framen synlig i sammen hug som framen?

Mikael, det er nemlig lige præcis dét, jeg mener. Ret irriterende. Gad
vide, om det løser problemet ved at bruge JInternalFrame som grundlag
for sin Dialogboks? Har ikke lyst til at kaste mig ud i det, hvis der er
nogen der har dårlige erfaringer med det...

/Janus

--

Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799