Java ordbog
Fra : Brian

Dato : 15-11-05 02:03

Hej alle sammen

Jeg er igang med at lære programmering i Java. Desværre, så går det
ldit trægt med forståelsen af nogle af emnerne.

Er der nogle af jer, der kender et website, hvor der på forståligt
dansk bliver beskrevet ting, som nedarvning, interface, polymorfi m.m.

Min lærebog er på engelsk - og egentlig ganske god, men jeg mangler
lige at få et par 'aha-oplevelser'

På forhånd tak

Brian
www.odsgaard.net

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 15-11-05 02:06

www.javabog.dk

--
Jonas Kongslund

Fra : Malte

Dato : 15-11-05 21:15

Brian <mail@>fjern wrote:
> [...]
> dansk bliver beskrevet ting, som nedarvning, interface, polymorfi m.m.
>
> Min lærebog er på engelsk - og egentlig ganske god, men jeg mangler

Alle tiders hadegave: 'Objekt Orienteret Analyse og Design' af Lars
Mathiassen et al.

Bedre end 1000 glas sovepiller. Den indeholder dog det, du har behov
for. Hvis du ikke falder i søvn en gang pr. side.

Forfatterne har gjort sig umage for at udrense enhver brug af engelske
termer.

Min anbefaling ville nok være at købe en engelsksproget bog.

Malte

Fra : Rune Simonsen

Dato : 20-11-05 01:01

On Tue, 15 Nov 2005 21:14:32 +0100, Malte
<You_can_spam_me_here@nmalte.dk> wrote:

> [...]
>
> Bedre end 1000 glas sovepiller. Den indeholder dog det, du har behov
> for. Hvis du ikke falder i søvn en gang pr. side.

Argh, selvom den definerer nogle begreber der bruges i OOA&D er den
ikke egnet, hvis man på det praktiske plan skal lære hvordan OOP
fungerer.

Og ligesom du fandt jeg også Rød Ålborg pænt kedelig.

> Min anbefaling ville nok være at købe en engelsksproget bog.

Også herfra.

--

Rune Simonsen

Fra : Christian Sparre

Dato : 16-11-05 13:37

"Brian fjern" <mail@oddball.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle af jer, der kender et website, hvor der på forståligt
> dansk bliver beskrevet ting, som nedarvning, interface, polymorfi m.m.

http://www.docjava.dk/ er udemærket

Vi har forfatteren af ovenstående til "sorftware kontruktion" på datamatiker
udd. i herning

--
Christian Sparre
http://sparrez.dk