eksekverings hastighed
Fra : Michael Olsen

Dato : 29-12-05 20:28

Hej.
Findes der et program der kan
måle eksekverings hastighed.

--
Hilsen
Michael Olsen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-05 20:41

On Thu, 29 Dec 2005 20:28:01 +0100, Michael Olsen wrote:

> Hej.
> Findes der et program der kan
> måle eksekverings hastighed.

Det kan være det du søger er en såkaldt "profiler". Den måler som sådan
ikke eksekveringshastigheden men finder steder i din kode hvor der bliver
brugt meget tid.

Søg efter profiler + din C/C++ compiler i google og du får sikkert nogle
brugbare hits.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-05 20:46

On Thu, 29 Dec 2005 20:40:52 +0100, Thomas Jespersen wrote:

> Det kan være det du søger er en såkaldt "profiler". Den måler som sådan
> ikke eksekveringshastigheden men finder steder i din kode hvor der bliver
> brugt meget tid.

Så er der selvfølgelig "clock()" funktionen.

Prøv evt

man clock

hvis du sidder ved en unix/linux box, eller slå op i din dokumentation.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-05 20:41

"Michael Olsen" <Michael@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Findes der et program der kan
> måle eksekverings hastighed.

Definér hastighed. På Unix bruger man typisk time(1) til at måle hvor
meget CPU-tid, system-tid og real-tid et program tager at afvikle.

Hvis det er fordi du gerne vil lave lidt mere dybdegående analyse af
hvordan dit program bruger sin tid, så skal du bruge en profiler.

--
Jacob - www.bunk.cc
Kiss a non-smoker; taste the difference.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-05 21:00

On Thu, 29 Dec 2005 20:41:16 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Definér hastighed. På Unix bruger man typisk time(1) til at måle hvor
> meget CPU-tid, system-tid og real-tid et program tager at afvikle.

Clock() er bedre end time() for den måler reel CPU-tid i modsætning til
time() der måler "wall time", noget der kan have en del betydning på et
moderne multitasking-system.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-01-06 23:45

Den Thu, 29 Dec 2005 20:59:44 +0100 skrev Thomas Jespersen:

> Clock() er bedre end time() for den måler reel CPU-tid i modsætning til
> time() der måler "wall time", noget der kan have en del betydning på et
> moderne multitasking-system.

Det kommer an på hvad man ønsker. Når jeg som bruger sidder og bander
over at lortet er langsomt, så er jeg bedøvende ligeglad med hvor stor
en del af ventetiden der er CPU-tid.

Mhv
Kent

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-12-05 21:02

"Michael Olsen" <Michael@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Hej.
> Findes der et program der kan
> måle eksekverings hastighed.

Til hvilken compiler og platform ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michael Olsen

Dato : 29-12-05 21:31

Hej.
> Til hvilken compiler og platform ?
Jeg bruger vc++ 2005 express og
winXP.

--
Hilsen
Michael Olsen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-05 22:02

On Thu, 29 Dec 2005 21:31:10 +0100, Michael Olsen wrote:

> Hej.
> Jeg bruger vc++ 2005 express og
> winXP.

Jeg har netop downloadet VC++ Express for et par dage siden og har ikke
rigtig nået at kigge på værktøjer til den endnu, men jeg google'de lidt og
fandt denne:
http://www.compuware.com/products/devpartner/default.htm

Klik på "DevPartner Profiler Community Edition" så kan du hente en gratis
profiler til .net. Jeg skal ikke kunne sige om den virker til 2005 udgaven
eller om den virker med Express, jeg har ikke prøvet endnu.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-12-05 22:39

> Hej.
> Jeg bruger vc++ 2005 express og
> winXP.

Du kan f.eks. kigge på
AQTime: http://www.automatedqa.com/products/aqtime/index.asp
VTune:
http://www.intel.com/cd/software/products/asmo-na/eng/vtune/219788.htm
PurifyPlus: http://www-306.ibm.com/software/awdtools/purifyplus/win/

Så vidt jeg husker har Microsoft også lavet noget profiler til Visual Studio
..NET 2005 Team Developer

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-05 21:26

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> writes:

> Clock() er bedre end time() for den måler reel CPU-tid i modsætning til
> time() der måler "wall time", noget der kan have en del betydning på et
> moderne multitasking-system.

Du tænker vist på time(2), og ikke time(1), som jeg henviser til.

--
Jacob - www.bunk.cc
It's a poor workman who blames his tools.

Fra : Michael Olsen

Dato : 30-12-05 09:58

Hej.
Tak for hjælpen, jeg har hentet forskellige profiler
som skal afprøves.

--
Hilsen
Michael Olsen