Tal (as single) punktum og komma = Forskel~
Fra : Rex

Dato : 23-01-06 20:13

Jeg har lavet nogle tekst bokse.

dim Tal1, Tal2 as Single

Og med text2.change
Tal1= text2.text - Text1.text
text3.text = Tal1 * Tal2 (Eksempel)

Men jeg for forskelligt resultat om jeg bruger , eller . (Eksempel 10,5
eller 10.5)

Kun komma giver det rigtige resultat.
Det jeg er bange for er at en indtaster et komma tal med punktum.
Så får vedkommende et forkert resultat..

Hvordan løser man dette??

Disaber punktum eller søger for den skriver fejl i resultat (text3.text)
hvis punktum benyttes..

Håber en har et forslag.

Fra : Jesper

Dato : 23-01-06 21:29

Du skal bare replace punktum med komma inden du beregner.

Tal1= replace(text2.text,".",",") - replace(Text1.text,".",",")

Fra : Henning Larsen

Dato : 23-01-06 21:47

> [...]
>
> Hvordan løser man dette??
>
> Disaber punktum eller søger for den skriver fejl i resultat (text3.text)

Vil lige gøre opmærksom på at når du skriver

dim Tal1, Tal2 as single

bliver Tal1 en variant, og Tal2 en single. Ihvertfalt hvis du benytter VB6.
Det er måske anderledes med .net?

Henning

Fra : preben nielsen

Dato : 25-01-06 23:28

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Uha det er grim kode ! Tal1 er en Variant, Tal2 er Single og
text1.text og text2.text er string ;D

Accidents waiting to happen....

> Kun komma giver det rigtige resultat.
> Det jeg er bange for er at en indtaster et komma tal med
> punktum.
> Så får vedkommende et forkert resultat..

Du tager dine strings, erstatter "." med ",", konverterer dine
strings til tal med de rette funktion (CSgl() tror jeg den hedder
for Single selvomjeg aldrig bruger andet end Double). SÅ er du
klar til at regne på dem.... Nor du så er klar med resultatet
indsætter du det i din textbox med CStr() eller Format() hvis du
vil have nogen form for styr på det.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk