Hent data fra flere tabeller, access, visu~
Fra : Neo

Dato : 21-01-06 15:37

Hej alle

Jeg har lidt svært ved at greje den her ! - Kan I mon hjælpe mig ?

Jeg har 2 tabeller : 'Stamdata' og 'Aftaler' i en access db.

'Stamdata' indeholder bl.a følgende felter:
ID
ForNavn
MellemNavn
EfterNavn
Telefon

'Aftaler' indeholder bl.a følgende felter:
ID
Dato
Tid
ForNavn
MellemNavn
EfterNavn
Telefon

I mit program finder jeg ID i 'Aftaler' tabellen og vil derefter via det
hentede ID hente stamdata for personen og præsentere denne i en listview.

Men jeg kager altså lidt rundt i det .....

Jeg forsøger således (koden er simplificeret lidt)

SQL = "Select Aftaler.*,Stamdata.* From Aftaler,Stamdata Where
(Aftaler.Dato = #01-20-2006#) And Aftaler.ID=Stamdata.ID Order By
Aftaler.Tid"
Set WorkBase1 = OpenDatabase(App.Path & "\minDatabase.mdb", False,
False, "MS Access;PWD=mitPassword")
WorkRS1 = WorkBase1.OpenRecordset(SQL)

While (Not WorkRS1.EOF)

'Her er det så det går galt ....

txtFornavn.text = workrs1!ForNavn
txtMellemNavn = workrs1!Mellemnavn
txtEfterNavn = workrs1!Efternavn
txtTelefon = workrs1!Telefon

'Hvordan henter jeg data fra 'Stamdata' hvis Aftaler.ID > 0 og data
fra 'Aftaler' hvis aftaler.ID = 0

WorkRS1.MoveNext
Wend

WorkRS1.Close
WorkBase1.Close

.... er her en venlig sjæl som kan hjælpe mig videre ?

Jeg håber at jeg har forklaret mig så det kan forståes

Mvh Neo