afspille lydklip i rækkefølge
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 03-01-06 11:21

Jeg vil lave en side med nogle billeder som hver svarer til et lydklip.
Alt efter hvordan folk klikker på billederne (rækkefølgen) huskes dette,
og ved at klikke på en seperat knap afspilles lydene derefter i den
valgte rækkefølge (et af gangen) - hvordan gør jeg nemmest det? Det skal
siges jeg er nybegynder i flash, men ved hvordan man programmerer generelt.

Mvh Thomas

Fra : Lars Enevold

Dato : 10-01-06 20:44

Hej Thomas

Jeg vil mene at nemmeste måde at gøre det på er at lave et tomt array, og hver
gang der trykkes på et billede, skal der gemmes en værdi i dette. Hvis du
bruger push() metoden, vil du den nye værdi gemmes i slutningen af dit array.

Til sidst, når lydene skal afspilles, vil du kunne læse alle værdierne i dit
array en efter en.

Mvh. Lars Enevold

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 11-01-06 18:32

> [...]
>
> Til sidst, når lydene skal afspilles, vil du kunne læse alle værdierne i dit

Tak for hjælpen - det var også den fremgangsmåde jeg havde tænkt mig at
anvende, men hvordan undgår jeg at lydene afspilles oven i hinanden? Er
der en metode "når denne lyd er færdig gør dette" eller noget i den stil?

Mvh Thomas