en knap i et movieclip
Fra : Malene Hald

Dato : 01-12-05 15:59

Nybegynderspørgsmål:

Jeg prøver at lave denne tutorial
http://www.image.ufl.edu/help/flash/programming/tutorial/paperdoll.shtml

Men den svarer ikke til, hvordan den er programmeret i den .fla fil, som man
også kan downloade fra siden. Nu har jeg prøvet i et stykke tid at lure af
hvad der sker, men jeg kan ikke hitte ud af, hvordan man laver en "graphic"
inde i en "button" som er inde i et "movieclip". Har prøvet et par gange,
men det lykkedes ikke, så noget må jeg gøre forkert.

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Malene

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 04-12-05 22:26

Malene Hald <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Men den svarer ikke til, hvordan den er programmeret i den .fla fil, som man

Ikke nogen specielt pædagogisk forklaring. Det virker heller ikke som om
at det har været tænkt som en tutorial fra starten - derfor er der også
en masse irrelevant indhold i Library. Og så behøver man ikke at placere
en shape på sin baggrund for at ændre dens farve!

> [...]
> inde i en "button" som er inde i et "movieclip". Har prøvet et par gange,
> men det lykkedes ikke, så noget må jeg gøre forkert.

For at få det til at virke:
Tegn din grafik (eller importér den).
Konvertér den til en knap.
Læg følgende actions på knappen:

on (press) {
startDrag(this);
}
on (release) {
stopDrag();
}

For at placere et grafisk symbol inde i en knap inde i et movieclip:
Markér din grafik, dit bitmapbillede eller din tekst)
Vælg "Convert to Symbol" (vælg "Graphic" som "Type")
Markér dit grafiske symbol
Vælg "Convert to Symbol" (vælg "Button" som "Type")
Markér dit knap-symbol
Vælg "Convert to Symbol" (vælg "Movie clip" som "Type")

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen