hvilken investfor. til langsigtsinvest.
Fra : Chris Jefsen

Dato : 21-12-05 14:48

Hej Gruppe,

Jeg har været ude at skaffe likviditet til denne famøse mulighed for at lave
en skattefri investering i noterede aktier til en værdi af max kr.136.600.
Jeg har tænkt mig at investere helt op til beløbet (husker at aktiernes
værdi ikke må overstige maxbeløbet på sidste handelsdag sfa.
kursstigninger).
Jeg havde tænkt mig at købe i fx tre investeringsforeninger, som har noget
langsigtspotentiale, da jeg ikke har tænkt mig at skulle bruge pengene de
første mange år. Kina, Indien, Japan, Global, Østeuropa, ja, der er mange
muligheder. KFX-investforeninger findes også.

Hvilke skal man vælge? Har I et godt bud? Selv hælder jeg til Global, Japan
og Indien, men det er baseret på ren og skær fornemmelse.

Kan I forresten have en dejlig jul!

Chris

Fra : Joakim Von And

Dato : 21-12-05 15:00

"Chris Jefsen" <Chris@herognu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilke skal man vælge? Har I et godt bud? Selv hælder jeg til Global,
> Japan og Indien, men det er baseret på ren og skær fornemmelse.

Investeringsbeviser beskattes anderledes end direkte investeringer i aktier
også selvom der her er tale om fri opsparing.

Fra : Peter H

Dato : 21-12-05 15:10

> Hvilke skal man vælge? Har I et godt bud? Selv hælder jeg til Global,
> Japan og Indien, men det er baseret på ren og skær fornemmelse.

Vi har haft fat på netop dette emne masser af gange. Prøv at søge efter
indlæg længere nede.
Vi har masser af bud.

Fra : Chris Jefsen

Dato : 21-12-05 16:00

Tak for jeres svar!

Jochim von And:

Mig bekendt er investeringer i noterede investeringsforeninger også omfattet
af den gældende overgangsordning for småsparere, dvs. at investeringer er
skattefri efter modning i tre år, under hensyntagen til reglen om at pf ikke
overstiger kr. 136.600 ultimo år 2006. Dvs. at reglen ikke kun omfatter
aktier.

Andre der kan bekræfte?

Fra : Joakim Von And

Dato : 21-12-05 16:32

> [...]
> reglen om at pf ikke overstiger kr. 136.600 ultimo år 2006. Dvs. at reglen

Sorry, my mistake.

Du har ret. Aktiebaserede investeringsbeviser behandles skattemæssigt på
samme måde som børsnoterede aktier.