spørgsmål vedr. oliemaling
Fra : Leif gug

Dato : 17-12-05 19:51

Hej

Jeg har mange gange malet med akrylmaling på lærred der tørre hurtigt.

Hvis jeg maler med oliemaling på lærred hvorlang tid skal jeg da forvente
det tage at tørre?

Fra : peter6715

Dato : 18-12-05 01:17

Ja hvad er tør ?? nogenlunde fingetør dagen efter, hvis det drejer sig om
et
meget tyndt lag maling, Hvis du har påført et tykkere lag kan der gå 1 - 2
uger før det er fingertørt, Gennemtør kan gå fra 1 mdr til ½ år.
Husk den røde maling til julebilledet

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N